Disponible a la xarxa la Bíblia manuscrita més antiga

El Codex Sinaiticus (s IV dC), és un dels principals manuscrits de l’Antic Testament grec. Es tracta de la Bíblia més antiga del món i del manuscrit bíblic més important.

De moment, gràcies a un acord entre Microsoft i la Biblioteca de la Universitat de Leipzig, es troben disponible en versió digital les primeres 43 pàgines. En destaquem l’alta qualitat de la digitalització i les funcionalitats de la consulta que permet apropar-se i moure’s pel text amb molta facilitat.

Degut a que el còdex es troba escampat per diferents biblioteques, apart de la biblioteca de la Universitat de Leipzig hi participen diferents institucions: la British Library, la Biblioteca Nacional de Sant Petersburg i el Monestir de Santa Caterina a Egipte.

Accés directe al portal del Codex Sinaiticus (requereix la instal·lació de Silverlight):

Biblioteca de Lletres - CRAI - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona
Aquesta entrada s'ha publicat en Biblioteques, Literatura, Llibres electrònics, Recursos web i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Disponible a la xarxa la Bíblia manuscrita més antiga

1. Retroenllaç: El Còdex Sinaiticus « Bloc de Lletres

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )