Millors webs de referència 2006

La revista oficial de la secció de Referència i Serveis als usuaris de la ALA (American Library Association), Reference & User Services Quarterly, publica una llista anual amb les millors webs d’informació de referència gratuïtes. D’entre les trenta nominades, us comentem les que ens toquen mes de prop pel seu contingut:

American Rhetoric, Base de dades i índex que combina el Online Speech Bank i The Top 100 Speeches. La base de dades la formen més de 5000 versions en text complet, àudio i vídeo de discursos públics, sermons, classes magistrals, debats, entrevistes, i altres actes enregistrats pels mitjans de comunicació. Top 100 Speeches, inclou la transcripció dels 100 discursos polítics més significants del segle XX.

Documenting the American South, University Library, The University of North Carolina at Chapel Hill. Iniciativa digital que cobreix fonts històriques per a l’estudi de la història, la literatura i la cultura surenya dels Estats Units. Inclou llibres en text complet, correspondència personal, narrativa del món dels esclaus, diaris personals i literatura oral.

In the First Person An Index to Letters, Diaries, Oral Histories, and Other Personal Narratives, Alexander Street Press. La mateixa web es descriu com un índex de més de 3.350 col·leccions de narrativa personal en anglès d’arreu del món. Permet cercar per paraules clau a més de 650.000 pàgines de text realitzades per més de 15.000 persones de diferents àmbits. També conté enllaços a uns 3500 fitxers d’àudio i vídeo i a 30.000 referències bibliogràfiques. El que fa especial aquest recurs és el seu nivell d’indexació, que possibilita el fer cerques per característiques personals, per un període de temps concret i també pots cercar per localitzar testimonis d’un fet concret. Una quarta part del material és de pagament, però dona opcions de cercar a cents de llocs web qualificades d’accés gratuït.

The Library of Congress (LOC), the Library of Congress. La Biblioteca del Congrés del Estats Units, no només ofereix accés als seus valuosos catàlegs bibliogràfics. Des del seu portal és pot accedir a les seves inigualables col·leccions digitals i als seus directoris de recursos.
Des de la seva pàgina podem accedir directament a seccions com: The American Memory and Exhibitions historic collections, the Global Gateway to multicultural information, i Thomas, que conté informació de tipus legislatiu. No deixeu de mirar tampoc la seva secció “Highlights from the Library,” amb el Song of America Tour, i Today in History i altres informacions d’aquesta biblioteca de referència per a tots nosaltres.

Merriam-Webster Online, Merriam-Webster. Diccionari anglès online que ofereix pronunciacions en àudio, etimologies i il·lustracions. El teniu llistat a la nostra guia general de diccionaris.

Metacritic, CNET. Base de dades de ressenyes de pel·lícules, vídeos i DVD, programes de televisió, música, llibres i jocs. Es pot cercar pel títol d’una obra, per noms, gèneres, etc. De cada producte ressenyat s’inclou un resum, informació sobre el seu creador, editor, distribuïdor, productor…, informació tècnica com ara la durada o el nombre de pàgines, i extractes de ressenyes particulars. Mireu si teniu curiositat, els millors llibres del 2006, segons Metacritic.

The Pulitzer Prizes, Columbia University Graduate School of Journalism. Pàgina molt ben dissenyada, útil per a tothom interessat en els premis Pulitzer: premiats, procés de nominació, història i actualitat dels premis, etc.

Aquesta entrada ha esta publicada en Bases de dades, Recursos web, Referència. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Millors webs de referència 2006

1. Voldria donar-vos a conéixer una pàgina web feta a Catalunya amb l’intenció de fomentar l’aprenentatge de l’anglès. Amb jocs, cançons i activitats interactives, la podeu trobar a http://www.joseplluis.org o http://www.thebestenglishteacher.com si voleu participar-hi d’alguna forma no dubteu a contactar-me

2. Deu ni do la cantitat de criteris de selecció que tenen… quina feinada escollir als millors!

3. Retroenllaç: Millors webs de referència 2007 « Bloc de Lletres