Obres a la nostra biblioteca

Iniciem ara aquestes obres per tal de dur a terme una sèrie de millores de seguretat i preservació de l’edifici de la Biblioteca de Lletres, i per això, ens veurem obligats a tancar en dues fases l’accés a tot el lateral de les sales que donen a la Gran Via, a partir de la segona setmana de febrer.

sala2.jpg

Si sou usuaris habituals de la Biblioteca de Lletres, haureu vist que es tracta d’un edifici que té tants anys com problemes infrastructurals.

A l’espera d’un projecte global per a l’edifici històric d’una biblioteca reformada i unificada, el que farem durant aquests 4 mesos i mig és solucionar alguns dels problemes bàsics infrastructurals que arrosseguem des de fa temps: canviarem tot el sistema elèctric de les sales de lectura i afegirem unes quantes accions de millora estructural i de seguretat. Insistim: sempre a l’espera del projecte de la biblioteca que tots volem dins d’un edifici històric renovat i repensat.

Aquestes obres no afectaran en cap moment als serveis que us oferim , ni als llibres o revistes que utilitzeu, però sí a la consulta en sala.
Per compensar una mica la pèrdua de seients reforçarem amb més cadires i taules altres seccions de Lletres o les sales que no estiguin afectades.

Obrirem durant aquest període un nou accés a la biblioteca: podreu entrar a les Sales de Grec i Hebreu i Arameu, on s’instal·larà un punt d’informació i préstec que mantindrem fins que acabin les obres.

La col·lecció d’Hebreu i Arameu la ubicarem al costat de l’actual fons de Grec amb llocs de consulta ampliats i ordinadors de consulta.

En època d’exàmens intentarem reforçar els espais d’estudis amb l’ajut de la Facultat de Filologia.

La Biblioteca de Reserva mantindrà els seus espais de consulta i els seus serveis fins a nou avís, però cal tenir present que una part important del fons històric restarà no consultable durant el període d’obres.

Finalment: us demanem disculpes pel problema que signifiquen unes obres com aquestes en període de classe, però sabem que entendreu que són uns treballs urgents i molt necessaris, però sobretot una garantia pel futur d’aquesta estimada biblioteca.

Aquesta entrada ha esta publicada en Avisos de la biblioteca. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Obres a la nostra biblioteca

1. Bibliostudent ha dit:

Qualsevol canvi que signifiqui una millora és benvingut..
    Aquestes coses si es van deixant desprès és pitjor i cal invertir-hi molt més!

2. David ha dit:

Si un vol deixar un comentari general sobre la biblioteca en aquest blog on s’ha de fer?

Bé, ho dir perquè havia pensat que potser la biblioteca es podia afegir a l’apagada
    de llums mundial de 19:55 a 20:00 apagant algunes llums …

3. blocdelletres ha dit:

De fet la UB com a institució ja s’ha sumat a la iniciativa. Ho pots veure a la plana principal : “La Universitat de Barcelona se sumarà a l’apagada de llum convocada globalment per a avui dijous 1 de febrer, entre les 19.55 i les 20 h, com a mesura de protesta contra el canvi climàtic i l’augment del consum d’energia.”

4. Retroenllaç: Ja estem d’obres a la Biblioteca « Bloc de Lletres