Les vitrines de Reserva

La Biblioteca de Reserva prepara periòdicament unes petites exposicions virtuals de gravats o curiositats bibliogràfiques que es presenten a la vitrina de la seva pàgina.

La darrera, “El disseny d’inicials i monogrames al S. XVIII”, mostra detalls de l’obra : Pouget, Jean-Henri-Prosper. Dictionnaire de chifres et de lettres ornées a l’usage de tous les artistes A Paris : chez N.M. Tilliard, 1767, amb imatges tant atractives com aquesta:

portadavit5.jpg

Visiteu les vitrines anteriors, entre les quals us destaquem : “Un inventari de moda del segle XVI”, de l’obra : Vecellio, Cesare. Degli habiti antichi, et moderni di diuerse parti del mondo libri dve, fatti da Cesare Vecellio & con discorsi da lui dichiarati. In Venetia : presso Damian Zenaro, 1590.

“La importància de la Biblioteca de Reserva rau en el nombre i la riquesa dels volums que custodia. Arran de les lleis desamortitzadores dels béns eclesiàstics del 1835, el fons de les biblioteques conventuals de Barcelona, riquíssim en manuscrits, incunables i impresos dels segles XVI al XVIII, s’aplegà a la Universitat per formar una gran Biblioteca Pública. Aquests llibres constitueixen, avui, el gruix de la col·lecció de Reserva. A aquest fons s’afegeix l’arxiu de l’antiga Universitat de Cervera, una important col·lecció de gravats i pergamins, i algunes donacions, com ara la Grewe de cuina i gastronomia.”

Aquesta entrada ha esta publicada en Exposicions, Recursos web. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.