Sobre accents, símbols i alfabets

Ω Ў Σ β Ж

A la Facultat de Filologia ens podem trobar molts cops amb dificultats per poder treballar a l’ordinador amb alfabets, símbols i accents diferents als de la nostra llengua.

Teaching and Learning with Technology (TLT), una unitat de The Pennsylvania State University, manté una pàgina dedicada a aquest tema que pot resultar-vos molt útil : Computing with accents, symbols & foreign scripts. Consulteu com a exemple, la detallada informació dedicada a la llengua grega :

1. Ancient Greek vs. Modern Greek
  2. Activate Keyboards for Typing
  3. Browser and Font Recommendations
  4. Math/Modern
  5. Ancient Greek
  6. Web Development
  7. Greek Letter Entity Codes
  8. Encoding and Lang Tags
  9. HTML Editors
  10. Unicode Numeric Codes (Separate Page)
  11. Links

Aquesta mateixa institució, dins de la seva pàgina de recursos per llengües,  Romance Languages Resources, hi té una altra pràctica guia :
Accents in HTML and Word Processing.

A la UB, el grup de recerca Electra us ofereix un programa gratuït per escriure en grec i fonts gregues, apart d’altres materials didàctics.

Per treballar en hebreu teniu, per exemple, aquesta guia confeccionada per la Yale University Library : The Hebrew Keyboard.

Les entrades de la Wiquipèdia dedicades a l’alfabet ciríl·lic i a l’alfabet àrab són prou extenses en contingut i enllaços. Les seccions de Filologia àrab i de Filologia eslava de la UB també disposen d’un apartat de recursos.

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües, Recursos web, Referència i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Sobre accents, símbols i alfabets

1. Retroenllaç: Escriure caràcters estrangers « Bloc de Lletres