El Dr. Antoni Comas i els 45 anys del Departament de Filologia Catalana

comas.jpeg

Amb motiu dels 45 anys de Filologia Catalana a la UB, se celebra a la facultat un homenatge al  Dr. Antoni Comas, catedràtic de llengua i literatura catalanes a la Universitat de Barcelona entre els anys 1965 i 1981.

Podeu llegir la notícia i els actes programats d’aquesta celebració al Comunicacions UB.

La Biblioteca de Lletres s’afegeix a l’homenatge : si us passeu per la biblioteca podreu veure una mostra de material imprès i documents inèdits de, i sobre Antoni Comas, el primer catedràtic del Departament de Filologia Catalana d’aquesta casa [ aclareix el Dr. Badia i Margarit en el seu article “Sobre la prehistòria del Departament de Filologia Catalana de la UB” que l’any 1965 “no fou el de la creació de la càtedra de català, sinó el de la provisió per Antoni Comas. La càtedra havia estat creada l’estiu de l’any 1961″ ].

Sigui com sigui celebrem els 45 anys de la seva creació centrant la data en un dels personatges claus d’aquesta primera història de la filologia catalana a la UB.

Nascut a Mataró l’any 1931, Antoni Comas és un dels referents intel·lectuals de la història de la llengua i literatura catalana. Fundà, l’any 1949, juntament amb Albert Manent, Joaquim Molas i d’altres, la revista universitària Curial, i es doctorà el 1956 amb un treball sobre Ramon Vidal de Besalú.

Destacaríem de la seva obra:

Un suggeriment: la lectura de l’article Records amb Antoni Comas d’Albert Manent, centrat el la vessant més combativa i els nuclis d’acció cultural d’Antoni Comas i la cultura catalana del moment.

De : Personatges Universitaris :
A l’amantíssim
e benigníssim
Mossén Antoni
Comas, idoni
per catedràtic
ben poc drolàtic,
savi concís
home feliç,
deu-li memòries

[Joan Fuster, [“Carta de Joan Fuster a Albert Manent sobre l’estada a València de Carles Riba”], a Correspondència 1 . València, 3 i 4, 1997, p. 264]

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.