El Recurs de la setmana : Traces

traces.jpeg

Què és?

Traces és una base de dades de bibliografia de llengua i literatura catalanes. Fou creada l’any 1987 pel Servei d’Informació Bibliogràfica de Llengua i Literatura Catalanes del Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona.

És d’accés lliure i es consulta amb les mateixes opcions de cerca que en els catàlegs de les biblioteques del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CCUC).

La major part de les referències porten un resum i  en alguns casos hi ha l’opció de consultar el text complet de l’article en línia.

Per a què pot ser-me útil?

Es tracta d’un recurs que vol recollir tota la bibliografia que es publica sobre temes de llengua i literatura catalanes, o de lingüística i crítica literària que s’hi relacionin. És per tant un punt de partida obligatori quan cerqueu bibliografia sobre un autor o un tema pels vostres estudis, treballs i recerques.

Exemple de referència bibliogràfica amb accés al text de l’article i amb una nota a una referència relacionada :

AUTOR Solà, Joan
TÍTOL Terminologia i globalització / Joan Solà
ACCÉS http://www.traces.uab.es/tracesbd/avui/av06782.pdf
EN Avui Cultura. – Barcelona (2006, 7 de juny), p. 11. –
SECCIÓ Opinió. Parlem-ne
NOTA Vegeu, sobre el mateix tema, “Estratègies en terminologia”, de Joan Solà (Avui Cultura, 14 de juny de 2006, p. 4)
RESUM Sobre els treballs de Rosa Colomer, Xavier Fargas i Dolors Montes a propòsit de l’adaptació al català de la terminologia vinguda d’altres llengües.
TIPOLOGIA Comentari
MATÈRIA Català
MATÈRIA Terminologia
MATÈRIA Manlleu i préstec
MATÈRIA Colomer Rosa
MATÈRIA Fargas F. Xavier
MATÈRIA Montes i Pérez Dolors
MATÈRIA Termcat : Centre de Terminologia

Voleu més informació?

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, El Recurs de la setmana, Lingüística i llengües, Literatura, Recursos electrònics, Recursos web i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a El Recurs de la setmana : Traces

1. Retroenllaç: Alan Yates i Baltasar Porcel guardonats « Bloc de Lletres