El Recurs de la setmana : RAMBI

rambi.gif

RAMBI

Què és?

És una bibliografia selectiva d’articles sobre el món jueu, creada per la Jewish National and University Library.

Recull material buidat de milers de revistes i altres col·leccions d’articles en hebreu, jiddisch i en llengües europees.

La majoria d’aquest material forma part del fons de la biblioteca nacional i universitària d’Israel ( The Jewish National and University Library).
Va iniciar la seva publicació l’any 1966 i com a base de dades és lliurement accessible per internet des de l’any 2000.

Quin és el seu abast temàtic?

Bibliografia d’estudis referents a tots els àmbits del món jueu : estudis de llengua (hebreu, judeocastellà, jiddisch, etc.), autors jueus antics i contemporanis, filosofia, història, religió, estudis polítics, etc.

Exemples de cerca:

Podem trobar des d’articles com ara aquest sobre l’autor nord-americà recentment ressenyat en aquestes pàgines Philip Roth, i Woody Allen :

Steed, J.P. The subversion of the Jews : post-World War II anxiety, humor, and identity in Woody Allen and Philip Roth. In : Philip Roth Studies 1,2 (2005) 145-162

d’altres sobre el llenguatge dels manuscrits de la Mar Morta :

Parry, Donald W. Linguistic profile of the nonbiblical Qumran texts : a multidimensional approach. In: From 4QMMT to Resurrection; mélanges qumraniens en hommage à Émile Puech. Ed. by Florentino García Martínez, Annette Steudel, Eibert Tigchelaar. Leiden: Brill, 2006. 217-241

Elledge, Casey Deryl. Exegetical styles at Qumran : a cumulative index and commentary. In : Revue de Qumran 21,2 (2003). 165-208

passant per estudis sobre Bill Clinton i les relacions dels EEUU amb Israel :

Quandt, William B. Clinton and the Arab-Israeli conflict : the limits of incrementalism. In: Journal of Palestine Studies 30,2 (2001) 26-40

incloent-hi articles en català :

Bernat i Roca, Margalida. El call de la Ciutat de Mallorca a l’entorn de 1350 : espai urbà i població. Tamid 4 (2002-2003) 111-136 2003

Voleu més informació ?

Entrar a consultar RAMBI Index of Articles on Jewish Studies

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, El Recurs de la setmana, Lingüística i llengües, Literatura, Recursos web, Referència i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a El Recurs de la setmana : RAMBI

1. Retroenllaç: Amos Oz « Bloc de Lletres