Segona edició del Diccionari de la llengua catalana

Avui és notícia als principals diaris, la presentació que l’Institut d’Estudis Catalans va fer ahir dilluns dia 26 de març de la segona edició del DIEC, el Diccionari de la Llengua Catalana.

Vegeu el ressò d’aquest acte al recull de premsa de l’Institut d’Estudis Catalans del dia d’avui.

Aquest article del Butlletí de l’IEC (número 105, 23 març 2007), dóna dades bàsiques d’aquesta nova edició i us enllaça amb més informació sobre els antecedents del diccionari:

“La segona edició del DIEC consta de 69.988 articles, que superen de 2.422 els 67.566 de la primera, publicada l’any 1995. Conté 17.343 subentrades, 343 més que el DIEC1; 132.460 accepcions, 12.460 més que l’anterior, i 50.234 exemples, amb un increment de 6.234 respecte als 44.000 de la primera edició.
El nou DIEC, que té 1.840 pàgines i del qual s’ha fet un tiratge inicial de 30.000 exemplars, es podrà adquirir a les llibreries a partir del pròxim dia 29, al preu de 67 euros. De la primera edició –de la qual s’han reaitzat vuit reimpressions, la primera el 1996 i la darrera l’any 2004– se n’han venut 144.738 exemplars, a més dels 10.121 de la versió manual i de les 1.800 còpies en CD-ROM.”

Aquesta entrada s'ha publicat en diccionaris i enciclopèdies, Lingüística i llengües, Notícies culturals, Referència i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Segona edició del Diccionari de la llengua catalana

1. Retroenllaç: En línia la nova edició del Diccionari de la Llengua Catalana « Bloc de Lletres