Llibres del nostre aparador

Us presentem les obres següents, triades del nostre aparador actual de novetats de llibres de la Biblioteca  :

ginsberg.gif
Family business: selected letters between a father and son. London : Bloomsbury, 2001. Allen and Louis Ginsberg. Editat per Michael Schumacher. Correspondència seleccionada entre els dos poetes, Allen i Louis Ginsberg, pare i fill, des de mitjans dels anys quaranta fins poc abans de la mort de Louis Ginsberg el 1976. Els dos Ginsbergs discuteixen temes diversos, des de l’opció homosexual d’Allen, a les diferents visions polítiques dels dos homes al llarg del temps.

islam.gif
Judaísmo e Islam. Paloma Díaz-Mas y Cristina de la Puente. Barcelona: Crítica, 2007.
Orígens, identitat, llengua, religió i filosofia, són alguns dels aspectes que les autores, totes dues investigadores del CSIC, analitzen i que ens aproximen a aquestes dues cultures. De molt interès són els dos apèndixs finals. El primer, sobre l’antijudaisme, el sionisme, l’Holocaust i la creació de l’Estat d’Israel; el segon, sobre l’Islamisme i els moviments reformistes i activistes des del s. XVII fins ara.

cuina.gif
La cuina de l’escriptura. Daniel Cassany. Barcelona: Empúries, 2006.
Daniel Cassany és professor titular d’Anàlisi del Discurs a la Universitat Pompeu Fabra. Ha publicat diversos llibres sobre comunicació escrita, apart d’aquest reeixit i útil manual d’escriptura, que porta ja diverses edicions i reimpressions des que es va publicar l’any 1993. Citant directament l’autor : “Si heu d’escriure, si us costa fer-ho o si us agradaria millorar, aquest pot ser el vostre llibre”.

writing.gif

Writing and the origins of Greek literature. Barry B. Powell. Cambridge University Press, 2002. Un estudi concís i directe sobre la naturalesa i els orígens dels primers textos escrits. Organitzat en capítols temàtics: text, oralitat, mite, alfabetització, tradició, memorització i en altres dedicats a la teoria i la història de l’escriptura. Els darrers capítols els centra en l’alfabet grec, la importància de la creació de textos alfabètics grecs i la seva contribució a la revolució alfabètica.

Aquesta entrada ha esta publicada en Literatura, Ressenyes. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.