El Recurs de la setmana: La Biblioteca Virtual Joan Lluís Vives

bvives.gif

Què és?

La Biblioteca Virtual Joan Lluís Vives (BVJLV) és un projecte de biblioteca digital emmarcat dins de la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes
Aquest portal conté textos representatius relacionats amb la cultura catalana, valenciana i balear. Inclou versions facsímils de textos originals i estudis acadèmics provinents de les diferents institucions que conformen la Xarxa d’universitats de l’Institut Joan Lluís Vives, entre les quals hi ha la Universitat de Barcelona.

Contingut:

Fruit de l’origen divers del fons, provinent de les diferents universitats o dels convenis amb altres institucions, cobreix moltes matèries, però bàsicament les de contingut humanístic.
La majoria dels textos són originàriament en llengua catalana, havent-ne d’altres en llatí, francès , castellà, italià, occità, etc. i també traduccions d’obres en altres llengües al català.

Com a exemples d’obres més representatives, podríem mencionar el Llibre Vermell de Montserrat, o la Crònica del rei en Jacme  (Biblioteca de la Universtitat de Barcelona. Fons de reserva, sig. Ms. 1.), però s’hi poden trobar obres d’una altra mena, com el Diccionari català-valencià-balear.

Opcions de cerca:

La biblioteca principal permet la cerca alfabètica per autors i títols, o per matèries.
Apart es poden consultar els continguts de l’Hemeroteca amb moltes reproduccions de revistes culturals de finals del segle XVIII i del s. XIX, i enllaços a altres publicacions disponibles en línia. Altres apartats d’interès són la FonotecaImatges,Videoteca i Concordances.

Convé destacar els portals institucionals que participen a la BVJLV (Biblioteca de Catalunya i la Biblioteca Abadia de Montserrat) i els portals temàtics : Poesia catalana contemporània, Historiografia a la Corona d’AragóBiblioteca Multimèdia Tirant lo Blanc i la Biblioteca Dramàtica Valenciana.

Més informació?

• Directament al portal de la Biblioteca Virtual Joan Lluís Vives.
  • Article : Martín Pascual, Llúcia. La Biblioteca Virtual Joan Lluís Vives. Serra d’Or, 2007, n. 568, p. 16-19.
  • Quant a blocdelletres

Aquesta entrada s'ha publicat en catàlegs, Lingüística i llengües, Literatura, Llibres electrònics, Recursos web, Referència i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.