El recurs de la setmana: Francis

inist.gif

FRANCIS

Què és?

Francis és una base de dades bibliogràfica multilingüe de ciències humanes i socials, produïda per l’INIST-CNRS (Institut de l’Information Scientifique et Technique, França) amb la participació d’altres organismes nacionals i internacionals.

Conté referències bibliogràfiques de llibres, articles, ponències, tesis, informes, catàlegs, etc. Principalment de publicacions en anglès i francès, però també en alemany, italià i castellà i en un percentatge més petit en altres llengües, com el català.
Vegeu aquest exemple d’un article de revista:

refrancis.gif

[Fixeu-vos que des del registre de la base de dades, teniu la possibilitat de veure la disponibilitat de la publicació, via serveis SFX ]

Per a què pot ser-me útil?

FRANCIS pot ser molt útil a l’hora de recollir bibliografia sobre temes interdisciplinaris. Aquest aspecte és difícil de trobar en altres bases de dades, habitualment amb una especialització temàtica més marcada.

El seu contingut en diferents idiomes també la fa singular entre l’oferta de bases de dades amb predomini de la llengua anglesa.

Ofereix diverses opcions de cerca i es poden limitar els resultats per any, llengua o país de publicació, per tipologia dels documents, per disciplina, etc.

Quin és el seu abast temàtic?

Humanitats : Arqueologia, Història de l’Art, Història de Ciència, Literatura, Lingüística, Filosofia, Prehistòria i Protohistòria, Psicologia, Religió.
Ciències Socials : Ciències Administratives, Direcció Comercial, Economia, Educació, Etnologia, Geografia, Salut Pública, Ciències de la Informació, Amèrica Llatina, Informàtica, Dret, Sociologia.

Més informació?

Quan entreu a consultar Francis, disposeu d’una guia de consulta en línia de la base de dades.

Entrar a consultar FRANCIS
[Recordeu de desconnectar-vos quan finalitzeu la consulta, si no es fa, queda inaccessible la seva consulta durant uns minuts]
.

Accés restringit a membres de la UB.

Aquesta entrada ha esta publicada en Bases de dades, El Recurs de la setmana, Lingüística i llengües, Literatura, Recursos electrònics, Referència. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.