Poesia llegida pels seus autors: Poetry Archive

poetes.gifThe Poetry Archive és un arxiu de so que ens permet gaudir a l’instant de poesia contemporània en llengua anglesa llegida pels seus propis autors. També s’hi poden escoltar alguns enregistraments històrics.

Com a curiositat, l’enregistrament més antic de l’arxiu correspon a una lectura de Robert Browning. Es va enregistrar el 1889 durant un sopar ofert pel seu amic, l’artista Rudolf Lehmann. Un dels altres convidats a la vetllada va portar un fonògraf i va convidar als assistents a gravar-hi la seva veu.
Es veu que inicialment, Browning es resistia a fer-ho, però finalment hi accedeix i comença a recitar el seu poema ‘How They Brought the Good News from Ghent to Aix’. Al poc s’oblida d’alguns versos, i finalment se’l pot escoltar exclamant la seva perplexitat davant d’aquell invent tan meravellós (“wonderful invention”).

Altres poetes que es poden trobar en la part històrica de l’arxiu són, Sylvia Plath, Dylan Thomas,  Philip Larkin, T. S. Eliot o Robert Graves, per citar-ne alguns dels més coneguts.
L’arxiu ofereix diferents maneres de localitzar els poemes: per autor, títol, tema, forma, i també per àrea geogràfica.
Les poesies venen acompanyades amb una explicació sobre l’autor i les circumstàncies de la poesia llegida.

És en definitiva, un recurs excel·lent per als estudiants de la poesia anglesa, i per als amants de la poesia en general.

Aquesta entrada s'ha publicat en El Recurs de la setmana, Literatura, Recursos web i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.