Alan Yates i Baltasar Porcel guardonats

El professor Alan Yates, catedràtic emèrit d’estudis catalans a la Universitat de Sheffield, va recollir el passat dimarts dia 5, el Premi Internacional Ramon Llull per la seva “llarga trajectòria en l’estudi i la divulgació de la llengua i la literatura catalanes”.

Apart de la creació de manuals de català per a angloparlants, el seu focus principal d’investigació ha estat la literatura catalana moderna (Una generació sense novel·la? : la novel·la catalana entre 1900 i 1925),  i en especial sobre Narcís Oller (Narcís Oller : tradició i talent individual).

-Podeu trobar gran part de la seva obra a la biblioteca : Alan Yates al catàleg.
-A la base de dades TRACES, podeu localitzar articles de i sobre Alan Yates.
Pàgina de l’Institut Ramon Llull amb fotografies i un resum de l’acte de lliurament del premi.

L’escriptor Baltasar Porcel va rebre ahir el 39è Premi d’Honor de les Lletres Catalanes, que atorga Òmnium Cultural.
A Vilaweb hi ve un bon resum de les seves opinions, amb un vídeo de la conferència de premsa de Baltasar Porcel.

Enllaços bibliogràfics:

Obres de i sobre Baltasar Porcel al CCUC ( Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya).
-Trobareu referències bibliogràfiques d’articles seus i sobre la seva obra a la base de dades Traces.

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües, Literatura, Premis literaris i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.