Barcelona i els llibres

Us parlem ara d’un llibre que si bé és va publicar al setembre del 2006, és una novetat incorporada recentment al catàleg de la Biblioteca.

Es tracta del monogràfic número 7 de la revista Barcelona, metròpolis mediterrània, que duu per títol : Barcelona i els llibres. Els llibres de Barcelona
Aquesta publicació recull algunes de les ponències presentades al simposi internacional del mateix nom, organitzat a la ciutat el 2005 amb motiu de l’Any del Llibre i la Lectura.

Els vint articles que conformen l’obra, toquen diversos temes al voltant de la història del llibre barceloní, sempre lligada a la història de Catalunya: la vida econòmica i social enfocada al món del llibre i la impremta, la literatura, els editors, la crítica literària, les revistes, l’art… Tots ells elaborats per entesos de diferents universitats i centres de recerca, entre els quals hi ha la Universitat de Barcelona, amb una nodrida representació de professors de la Facultat de Filologia : Marisa Sotelo Vázquez, Gemma Márquez Fernández, Adolfo Sotelo Vázquez, Diana Sanz Roig, Jacqueline A. Hurtley, i Laureano Bonet.

Permeteu que destaquem la contribució de la nostra companya de la Biblioteca de Reserva, Montserrat Lamarca, amb la seva aportació : “La impremta en temps de Cervantes”.

Barcelona i els llibres : els llibres de Barcelona.
En: Els Monogràfics de Barcelona, metròpolis mediterrània. 2006, setembre, núm. 7.

Aquesta entrada ha esta publicada en Ressenyes, Revistes. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.