Els jocs de paraules

aeiou.gif
Lydiat via flickr (Creative Commons license)

Com si es tractés de “Verbàlia”, l’obra de Màrius Serra que ha creat escola en les publicacions sobre enigmística o l’oci de la paraula escrita (i la parlada, es clar), hem ideat l’exposició “Jocs de Paraules”.

Però calia fer-ho d’una manera MOLT visual i per tant, hem fet servir les eines més òbvies quan parlem de jocs de paraula, aquelles que s’adrecen directament a l’oci i a l’aprenentatge: jocs de lletres clàssics com ara els mots encreuats o sopes de lletres, al costat de jocs d’aprenentatge, sil·labaris, jocs de poesia, enigmística, endevinalles, beceroles, trencaclosques alfabètics, travallengües, jocs amb diferents abecedaris, i un llarg etc. Es mostra material didàctic i d’oci d’ara i una mostra del fons del XIX i principis del XX.

Podeu visitar l’exposició a l’entrada de LLetres i en els expositors de la Sala de Consulta de la biblioteca fins a finals d’agost.

Mireu al catàleg alguns conceptes relacionats:

Jocs de paraules | Sil·labaris

També us hem seleccionat alguns jocs i recursos relacionats a la xarxa:

Verbàlia: el país dels verbíbors : per a amants de la “construcció i deconstrucció” de verbs.

Vademe.cum : elaborat entre 1997 i 1998 per Màrius Serra, amb Carles Capdevila, Jordi Puntí i Pau Vidal. Conté força informacions, textos i dades sobre enigmística i literatura.

Jocs de paraules i passatemps : Publicació editada en el marc del programa “Voluntaris per la llengua”.

Mots encreuats i passatemps a l’AVUI.

Cal·ligrames automàtics : imatges de píxels convertides a imatges de tipografia.

Pàgina de Jordi Alins : molts jocs relacionats amb el llenguatge.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Lingüística i llengües, Recursos electrònics i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Els jocs de paraules

1. esmeralda ha dit:

QUE GUAI