Sobre la bellesa i Howards End

Smith, Zadie. Sobre la belleza. Barcelona : Salamandra, 2006.

belleza.gifLa tercera novel·la d’aquesta brillant i jove autora britànica descriu la col·lisió de dues famílies molt diferents: l’angloamericana, liberal i mixta família de Howard Belsey, i la del profundament tradicionalista Monty Kipps, d’origen anglocaribeny.
Howard Belsey és un professor d’història de l’art que es troba en plena crisi matrimonial i familiar. El seu matrimoni amb una vibrant i carismàtica dona afroamericana, està vorejant el col·lapse, a causa d’una infidelitat seva amb una col·lega de la universitat. A sobre, es troba totalment absorbit per la guerra ideològica que manté amb Monty Kipps, un erudit provocador que, per a acabar d’adobar-ho, arriba com a professor convidat a la mateixa universitat de Howard, cosa que provoca un enrenou considerable a la vida personal d’aquestes dues famílies i a l’entorn on es mouen.
Francament divertida, intel·ligent i actual, amb aquesta novel·la l’autora homenatja i actualitza el clàssic d’E.M. Forster, Howards End (La Mansión en la traducció castellana).

Entrevista a Zadie Smith a El Cultural.

Forster, E. M. Howards End. Barcelona: Edicions 62, 1988. | Howards End. Harmondsworth : Penguin Books, 1957.

howards.gifForster construeix la seva novel·la amb els avatars protagonitzats per la família Wilcox, els aristòcrates, amb els diners i les aparences com a únics deus, i els germans Schlegel, que representen a la burgesia instruïda, l’humanisme i la filantropia, als quals ve a sumar-se un representant de la classe treballadora, el Leonard Bast, en plena lluita personal per sobreviure. L’humanisme de les germanes Schlegel s’esquinçarà en l’intent de fer caure els prejudicis de Henry Wilcox i en la temptativa d’ajudar en Leonard.

I si encara en voleu més, animeu-vos a veure la pel·lícula de James Ivory basada en l’obra de Forster : Howards End (Pel·lícula cinematogràfica).

Aquesta entrada s'ha publicat en Literatura, Ressenyes i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.