Menú estiuenc : els escriptors a la taula

coberts.gif

[mj*laflaca via flickr]

Primer plat:

La relació entre l’alimentació i les arts és el tema de Food in the arts, amb diferents seccions sobre el menjar i el cinema, la música, la literatura i l’art, preparat pel London Food Film Fiesta.

Dins l’espai dedicat a la literatura, trobareu articles al voltant d’autors com Chaucer, Balzac o Hemingway, sobre els cafès favorits dels artistes i la bohèmia o el món del té.

Segon plat:

La cuina com a tema en la literatura en aquesta selecció d’estudis:

Courtine, Robert J. Anthologie de la littérature gastronomique. Paris : Trévise, 1970.

Escrit a taula. Vic : Biblioteca Joan Triadú, 2003.

García Mercadal, J. La Cocina y la mesa en la literatura. Madrid : Taurus, 1962.

Les Mots de la faim: les écrivains et la nourriture ; dossier dirigé par Paul Aron. Bruxelles : Textyles-éditions : Le Cri, 2003.

Plasencia, Pedro. A la mesa con don Quijote y Sancho. Madrid : Suma de Letras, 2005.

Vázquez Montalbán, Manuel. Las Recetas de Carvalho. Barcelona : Planeta, 1989.

Wilkins, John. The Boastful chef : the discourse of food in ancient Greek comedy. Oxford : Oxford University Press, 2000.

Postres:

La col·lecció Gastronomia i literatura, selecció del fons especialitzat en Restauració i Hostaleria de la Biblioteca Barceloneta-La Fraternitat.

Bon profit!

Aquesta entrada ha esta publicada en Literatura, Recursos web. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Menú estiuenc : els escriptors a la taula

1. Idetrorce ha dit:

very interesting, but I don’t agree with you
    Idetrorce