Xarxes plenes de llibres

prestatge1.gif

Ja fa un temps que us volíem parlar dels webs socials de llibres. En general es tracta de llocs on podeu d’una part, catalogar la vostra biblioteca particular, i d’altra, participar i compartir lectures i converses amb la resta d’usuaris del servei. Trobareu entremig alguns llocs on poder fer intercanvi de llibres i espais d’escriptura col·laborativa.

Com que hem descobert que el bloc almadormida ens havia fet ja la feina, només ens ha calgut afegir-hi aquests:

LitMinds
LitMinds és una comunitat oberta de lectors, autors, i llibreters independents nord-americans, on es poden fer nous amics, compartir afinitats literàries, participar en converses de diferents fòrums o simplement descobrir nous autors.

Good Reads
Una altra comunitat per contactar i compartir gustos literaris i recomanacions de llibres.

PaperBackSwap
Lloc per l’intercanvi gratuït de llibres.

FrugalReader

També vàlid per a l’intercanvi d’aquells llibres que tu ja no necessites per altres que altres usuaris posen disponibles pel mateix motiu.

Aquesta és la llista d’almadormida :

2000ok: Directorio de libros gratuitos en Internet

Anobii: Redes social de lectores.

Archive: Archivo de miles de libros, videos, y música e imágenes:

Bookcrossing: Red social de compartidores de libros.

Bookcrossing Spain: Red social de compartidores de libros en España.

Bookmooch: Red social de compartidores de libros.

Dejaboo: Red social de lectores:

Delicious monster: Red social de compartición de libros, música, juegos y películas:

Esnips: red social de compartición de aficiones, entre ellas la de la lectura, o la escritura.

Leetelo: digg en español sobre libros.

Librarything: Red social de lectores.

Librolocus: Buscador especializado en libros.

Reader2: Red social de lectores y compartidores de libros electrónicos.

Shelfari: Red social de lectores.

Shwoong: Redes de sinopsis entre la red social de lectores y “El rincón del vago”.

Siguelahistoria: Red social de escritura colaborativa.

Urbis: Lugar social de compartición de opiniones y esritura colaborativa.

Vootext: red social de compartición y opinión sobre escritos.

Wewrote: Red social de escritura colaborativa.

Whatshouildireadnext: Como su propio nombre indica red social de recomendación de libros.

Worldjournal: Interesante y sorprendente lugar colaborativo de escritura:

Del.icio.us (libros): una miriada de vínculos valorizados por el conjunto de internautas sobre libros, los principales están reflejados en los vínculo superiores pero hay muchas bibliotecas específicas de interés.

Aquesta entrada s'ha publicat en Ressenyes i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Xarxes plenes de llibres

1. bonhamled ha dit:

Gracies

Muchas gracias por vincularme.

De cuando en cuando se pueden conocer nuevas redes literarias ya sea de escritura, de préstamo, de escritura compartida, de recomendaciones o, incluso, de autopublicación.

Es la evolución de la literatura e internet. SIn embargo y a pesar de las novedades es poco probable que el ordenador supere al libro en cuanto a simplicididad y tecnología de uso pero si incorporará nuevas formas y medios de escritura, difusión, edición, interrelación y comunicación.

Es un mundo interesante.

Agradezco esa investigación de cuatronuevos lugares a los que incluyo alguno más que conocí en un artículo pasado.

# Wewrote
    # Glypho

más aquí: http://almadormida.blogspot.com/2006/09/literatura-wiki-escribir-en-internet-o.html

Saludos y enhorabuena por el blog.

2. blocdelletres ha dit:

Gracias bonhamled,
    Resulta difícil mantener las listas actulaizadas porque cada día aparece algo nuevo. Justo al publicar la entrada, descubrimos otro sitio de literatura colaborativa, que igual te interesa investigar, Literativa :

Fins aviat

3. Retroenllaç: On trobar ressenyes de llibres « Bloc de Lletres

4. maite ha dit:

Soc de Barcelona i m´agradaria contactar amb diferents lectors respectuosos per compartir llibres. Sabeu com ho puc fer? Hi ha alguna web?.
    Moltes gracies.
    Maite

5. blocdelletres ha dit:

Maite,
    Potser en aquesta web trobis el que necessites. Tenen diferents apartats i aquest és el dedicat a llibres de la zona de Barcelona:
    Sort!