Arthur & George i Sherlock Holmes

arthurgeorge.gif

Barnes, Julian. Arthur & George. Barcelona: Anagrama, 2007.

Julian Barnes s’inspira en dos fets reals, el cas George Edalji, i la intervenció en aquest d’Arthur Conan Doyle, el creador de Sherlock Holmes.
Són molts els motius que us faran gaudir d’aquesta novel·la. Barnes aconsegueix amb una bona combinació d’investigació i d’imaginació situar-nos a l’Anglaterra de finals del s. XIX, i en totes les qüestions que planteja l’obra hi trobareu un ressò molt i molt actual.
George Edalji és advocat, el seu pare capellà d’un petit poble anglès, però parsi (una minoria hindú) i convertit a l’anglicanisme. George es convertirà en el principal sospitós i serà condemnat per una sèrie d’escrits anònims i de la misteriosa, persistent i cruel matança de bestiar. Però la campanya que es crea per reivindicar la seva innocència arriba a l’oïda de l’il·lustre escriptor, i aquest s’implicarà activament en l’aclariment dels fets.

holmes.gif

Doyle, Arthur Conan, Sir, Todo Sherlock Holmes. Madrid : Cátedra, 2003.

I quina lectura millor per als amants del gènere d’intriga que aquest recull de tots casos de Sherlock Holmes?
En aquesta cuidada edició de Catedra, dins la col·lecció Bibliotheca avrea, la introducció i les anotacions van a càrrec de Jesús Urceloy.

Visiteu la pàgina: www.mysterynet.com/holmes/

Visiteu:  JulianBarnes.com

Aquesta entrada s'ha publicat en Literatura, Ressenyes i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Arthur & George i Sherlock Holmes

1. Darabuc ha dit:

L’edició de Càtedra em va semblar molt bona. Recull les traduccions d’Anaya, que en general són eficaces (tot i alguna patinada), però sobre tot, el mèrit està en l’ordenació cronològica (dintre de la cronologia específica del món de ficció, no la pròpia de l’escriptura), que permet veure el conjunt de l’obra d’una forma distinta, al meu parer.