Recursos per a l’aprenentatge de la llengua francesa

Seguint la sèrie de recursos per a l’aprenentatge de llengües a la xarxa, dels quals ja hem publicat anteriorment de l’anglès i el català, us oferim ara alguns webs d’utilitat per a aprendre o millorar el francès.

[Selecció a càrrec de Paula Juanpere, becària de la Biblioteca]

RECURSOS GENERALS

Language Guide: Aquest espai està dividit en tres apartats: gramàtica, textos de lectura i un banc de vocabulari molt interessant.

Bonjour de France: Pàgina interactiva per practicar el francès amb explicacions i exercicis d’autocorrecció.

OBTENCIÓ DELS DIFERENTS CERTIFICATS DE LLENGUA

CIEP: Pàgina del Ministeri d’Educació francès amb una presentació detallada dels exàmens TCF (Test de connaissance du français), DELF-DELF junior (Diplôme d’études en langue française), DALF (Diplôme approfondi de langue française) i DILF (Diplôme initial de langue française). Inclou explicació, alguns exemples i informació de tot tipus relacionada amb les diferents proves.

Test de Français Langue Étranger et Seconde: En aquest espai podeu avaluar el vostre francès tot fent un examen de nivell.

RECURSOS GRAMATICALS

Manuels de Grammaire Française en Ligne: Aquest manual de gramàtica ofereix, a més a més de l’estructura convencional d’un manual, un buscador per fer la teva pregunta concreta.

DICCIONARIS I ALTRES EINES LÈXIQUES

Dictionnaire de l’Académie Française: diccionari monolingüe editat per l’Acadèmia francesa.

Dictionnaire TLFI: El Tresor de la Llengua Francesa Informatitzada (TLFI) és un diccionari molt especialitzat que ens ofereix un gran ventall de possibilitats de recerca (per exemple, podem buscar una paraula a partir de la seva fonètica) i informació molt detallada sobre allò que hem buscat.

Dictionnaire Multifonctions: Diccionari Multifuncions de la cadena TV5 que permet traduir a l’anglès, obtenir la definició en francès o un sinònim com també conjugar verbs entre altres opcions. Molt fàcil d’utilitzar i de bona qualitat.

RECURSOS D’ÀUDIO

Radio France: Per escoltar la radio on-line premeu sobre “écoutez le direct”.

FONÈTICA I PRONUNCIACIÓ

Fonetik: Un espai molt complert sobre la fonètica francesa que ens permet escoltar també els diferents sons.

INTERCANVIS LINGÜÍSTICS I ESTUDIAR A FRANÇA

Egide. Guide de l’Étudiant Étranger: Guia molt completa i útil de tot el que et cal saber si ets o seràs estudiant estranger a França.

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Recursos per a l’aprenentatge de la llengua francesa

1. blocdelletres ha dit:

Puigmalet,
    Gràcies pel comentari, és el que intentem, que sigui pràctic. I és que aprendre llengües pot ser divertit, apart d’enriquidor.

2. Retroenllaç: El recurs de la setmana: Del.icio.us « Bloc de Lletres

3. Retroenllaç: Recursos per a l’aprenentatge del castellà - Aprender español « Bloc de Lletres

4. 99cents ha dit:

its a good blog that i have look here