Recursos per a l’aprenentatge de la llengua francesa

Seguint la sèrie de recursos per a l’aprenentatge de llengües a la xarxa, dels quals ja hem publicat anteriorment de l’anglès i el català, us oferim ara alguns webs d’utilitat per a aprendre o millorar el francès.

RECURSOS POLIVALENTS

En ruta cap al B2 (francès): Pàgina dels Serveis Lingüístics on “hi trobareu pautes per aprendre i millorar aquest idioma de manera autònoma i gratuïta, utilitzant els millors recursos d’Internet i bibliografia recomanada.”

Langue Française TV5 Monde: Espai gratuït amb recursos i exercicis per practicar la comprensió auditiva, la gramàtica i el vocabulari.

Language Guide: Espai molt complet que conté vocabulari interactiu per aprendre amb imatges, gramàtica i textos de lectura amb un apartat d’àudio per millorar la comprensió auditiva.

Bonjour de France: Pàgina interactiva per practicar el francès amb diferents nivells de dificultat i explicacions a més d’exercicis que disposen d’autocorrecció. També disposa d’apartats amb gramàtica o expressions més utilitzades.

Le Point du FLE: Pàgina web amb tot el contingut i activitats necessàries per iniciar l’aprenentatge de la llengua francesa des de 0. Disposa de temàtiques diferents per aprofundir en el vocabulari i un apartat de gramàtica molt desenvolupat.

ENLLAÇOS PER OBTENIR DIFERENTS CERTIFICATS DE LLENGUA FRANCESA

CIEP: Pàgina del Ministeri d’Educació francès amb una presentació detallada dels exàmens TCF (Test de connaissance du français), DELF-DELF junior (Diplôme d’études en langue française), DALF (Diplôme approfondi de langue française) i DILF (Diplôme initial de langue française).

Inclou explicació, alguns exemples i informació de tot tipus relacionada amb les diferents proves.

CNED- Test de Français Langue Étranger et Seconde: En aquest espai podeu avaluar el vostre francès realitzant un examen de nivell. També conté recursos gramaticals.

DICCIONARIS I EINES DE TRADUCCIÓ

Dictionnaire de l’Académie Française: diccionari monolingüe editat per l’Acadèmia francesa.

Dictionnaire TLFi: El Tresor de la Llengua Francesa Informatitzada (TLFi) és un diccionari molt especialitzat que ens ofereix un gran ventall de possibilitats de cerca.

Dictionnaire Multifonctions TV5: Diccionari Multifuncions de la cadena TV5 que permet traduir a l’anglès, obtenir la definició en francès o un sinònim com també conjugar verbs entre altres opcions. Molt fàcil d’utilitzar i de bona qualitat. També trobem recursos d’àudio, i un apartat amb jocs i dictats per practicar la llengua francesa.

RECURSOS DE PRONUNCIACIÓ

EasyPronunciation: traductor de transcripció fonètica i diccionari de pronúncia en francès.

O Forvo: diccionari de pronunciació poliglota. Permet cerca la paraula en la llengua materna i la tradueix a la llengua de destí donant les diferents variants de pronúncia.

RECURSOS RADIOFÒNICS

Radio France: Pàgina web de la Radio on-line,  premeu sobre “écoutez le direct”. Potencia la pronunciació, la comprensió i la fonètica.

INFORMACIÓ PER VIURE I ESTUDIAR A FRANÇA

Campus France: Guia molt completa i útil de tot el que et cal saber si vols estudiar o estàs estudiant a França. Des de consells de viatge fins a opcions d’allotjament o com obtenir seguretat social o un compte bancari.

MÉS RECURSOS:

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Recursos per a l’aprenentatge de la llengua francesa

1. blocdelletres ha dit:

Puigmalet,
    Gràcies pel comentari, és el que intentem, que sigui pràctic. I és que aprendre llengües pot ser divertit, apart d’enriquidor.

2. Retroenllaç: El recurs de la setmana: Del.icio.us « Bloc de Lletres

3. Retroenllaç: Recursos per a l’aprenentatge del castellà - Aprender español « Bloc de Lletres

4. 99cents ha dit:

its a good blog that i have look here

5. Retroenllaç: Selecció de recursos per aprendre llengües | Bloc de Lletres