Recursos per a l’aprenentatge del castellà – Aprender español

ene.gif

Continuem la série de recursos per a l’aprenentage de llengües (fins ara de l’anglès, català i francès), amb la següent tria referent a la llengua espanyola:

RECURSOS GENERALS

Centro Virtual Cervantes: llengua i literatura.

ELENET: el portal para la enseñanza-aprendizaje del español como lengua extranjera: Plana adreçada principalment al professorat d’espanyol, però que també pot ser útil per l’estudiant d’aquesta llengua.

Instituto Cervantes: Aprender español. Cursos de español.

Real Academia de la Lengua Española: l’autoritat de referència de l’idioma. Des del seu portal es poden consultar diccionaris i bases de dades, fer consultes lingüístiques i estar al dia de novetats sobre esdeveniments i publicacions.

Red ELE: Red electrònica de Didáctica del español como lengua extranjera del Ministerio de Educación y Ciencia: plana adreçada als professors d’espanyol.

Fundeu

Todoele: todo para el profesor de Español como lengua extranjera.

Zonaele: recopilació de recursos lingüístics per estudiants i professors dedicats a l’aprenentatge i l’ensenyament de l’espanyol.

VOCABULARIS I DICCIONARIS

Diccionaris de castella, de la Guia General i de Referència.

DRAE: Diccionario de la lengua española. Vigésima segunda edición.

Diccionario Panhispánico de dudas. Real Academia Española.

My Spanish picture dictionary: diccionari visual de l’espanyol.

Language crosswords: per practicar l’adquisició del llenguatge fent mots encreuats. Es pot practicar l’espanyol, l’anglès, el francès, l’alemany i l’italià.

Learn Spanish: llistes de vocabulari per temes i nivells.

GRAMÀTICA, ORTOGRAFIA I VERBS

Nueva gramática de la Lengua española: gramática de la RAE en format *.pdf.

Gramática y ortografía: ofereix tota una varitat de recursos per practicar l’ortografia i conéixer la gramàtica espanyola.

Apuntes con ejercicios de gramática española: recurs que conté l’explicació gramatical i exercicis de cada tema.

Gramática española: nivel superior.

Ortografía española: text elaborat per la RAE en format *.pdf

Web-Compjugador: eina per conjugar els verbs.

MATERIALS PER PREPARAR ELS DIFERENTS CERTIFICATS D’ESPANYOL

Plana Oficial del DELE (Diplomas de Español como Lengua Extranjera) del Instituto Cervantes: plana oficial del DELE de l‘Instituto Cervantes.

DIE: Diploma Internacional de Español: explicació de nivells i models de les diferents proves que s’ha de realitzar.

PREMSA

El País (subscrit UB) | La Vanguardia (subscrit UB) | Diario ABC | El Mundo |El Quiosc: Compendi de diaris i revistes realitzat per la UAB | Recull de premsa digital (en diferents idiomes)

TELEVISIÓ

RTVE (Radio Televisión española) | Antena 3 TV | Cuatro |Telecinco | La Sexta

CRITERIS I ASSESSORAMENT LINGÜÍSTICS

Real Academia Española: Servei de consultes lingüístiques.

Fundeu

ESPANYOL PER A ESTRANGERS

Informació de la UB per a estudiants estrangers.

Estudios hispánicos: per aprendre castellà a la UB.

Espanyol de negocis: apart d’oferir lliçons en línia gratuïtes, hi trobareu enllaços a diccionaris i altres recursos útils.

Curs bàsic d’espanyol.

Curs en línia senzill i divertit.

Recursos d’espanyol de la BBC: el servei Languages de la BBC té dedicada una secció a la llengua espanyola.

El castellano.org: la página del idioma español: per estudiants amb un bon coneixement de la llengua.

Curs d’espanyol: des d’on podeu consultar qualsevol faceta de la llengua espanyola.

Spanish language guide.com: guia on trobareu tot tipus de recursos.

Comunicativo.net: plana realitzada per International house que ofereix tres nivells de llengua per a que pogueu escollir el més addient.

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües, Recursos web i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Recursos per a l’aprenentatge del castellà – Aprender español

1. Retroenllaç: Recursos lingüístics de gallec « Bloc de Lletres