Millors webs de referència 2007

El més gran catàleg de biblioteques del món, un emulador de teclat multilingüe, un museu o una eina de citació bibliogràfica, entre els recursos seleccionats d’enguany com els millors llocs de referència gratuïts a Internet, segons la tradicional llista confeccionada per la secció de Referència de l’American Library Association, ALA (Reference and User Services Association, RUSA):

Gate2Home
Gate2Home és un emulador de teclat multilingüe que dóna accés instantani a teclats en 65 idiomes. S’inclouen teclats en les principals llengües de l’est i sud d’Àsia, així com en àrab, grec, hebreu i els alfabets llatí i ciríl·lic. Eina molt útil per a tenir a mà a biblioteques com la nostra, amb molts usuaris i ensenyaments multilingües.

History Channel (A&E Television Networks)
Ideat en un principi per a informar sobre programes de tv, però que ha arribat a ser un referent. Conté apartats addicionals com ara “This Day in History o “World Timeline” que dona descripcions breus de fets històrics per anys, dècades o segles (500 a. C. al 2005). Altres seccions d’interès estan dedicades a llistes de discussió, recursos per a l’ensenyament, vídeos i clips multimèdia, mapes i jocs.

MDBG Chinese-English Dictionary
Aquest impressionant diccionari xinès-anglès, i eina d’aprenentatge de la llengua xinesa, forma part de la pàgina didàctica sobre la llengua xinesa Xuezhongwen.net.

Smithsonian Institution
Exemple d’espai web museístic, aquest lloc és un bon recurs tant pels visitants de l’Smithsonian com per a la resta de nosaltres que el visitem a distància. Conté exposicions virtuals, informació suplementària a les exposicions físiques del museu i una gran quantitat de recursos interactius.

Son of Citation Machine
Eina per a simplificar el procés de citar la bibliografia. A partir de la informació que entra l’usuari, produeix les citacions en els formats de citació bibliogràfica més populars, com el MLA, APA o Chicago.

WorldCat
Megacatàleg amb més de mil milions de registres pertanyents a 10.000 biblioteques de tot el món. Amb serveis afegits com la finestra de recerca Worldcat que els usuaris poden afegir als seus llocs web, i plug-ins per poder buscar des de la barra d’eines del navegador. Tant els bibliotecaris com els estudiants podem utilitzar aquesta eina per a localitzar recursos de tot tipus a biblioteques locals així com confirmar-ne l’existència a biblioteques d’arreu del món.

WordReference.com
A WordReference podeu trobar diccionaris de traducció per a castellà, francès, italià i portuguès. Les entrades de llengua anglesa s’originen a partir del WordNet “diccionari lèxic”, desenvolupat a Princeton. El diccionari de castellà, es deriva del “Diccionario de la lengua española” d’Espasa Calpe.

Mireu-vos la llista corresponent al 2006, que compta també amb molts bons recursos web.

Aquesta entrada s'ha publicat en catàlegs, diccionaris i enciclopèdies, Lingüística i llengües, Recursos web, Referència, Ressenyes i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Millors webs de referència 2007

1. Retroenllaç: Escriure caràcters estrangers « Bloc de Lletres