Llibres en exposicions

Breaking the Rules: The Printed Face of the European Avant Garde 1900-1937, és el títol d’una exposició organitzada per la British Library (fins finals de març) que permet fer un seguiment de la revolució creativa que va marcar l’art del segle XX i que ha continuat deixant la seva empremta en tots els aspectes de l’art fins el dia d’avui.

Centrant-se en el medi imprès, Breaking the Rules (Infringint les normes) ens retroba amb els moviments que dominaven el començament del darrer segle: Cubisme, Expressionisme, Futurisme, Dadaisme, Constructivisme, Surrealisme i altres.

S’exhibeixen obres que difícilment es poden veure en exposició: llibres i manifests, pel·lícules i enregistraments d’àudio de la British Library (com un del poeta Tristan Tzara que és poc probable que es pugui escoltar enlloc més).

Els que viatgeu a Londres fins finals de març, no us la perdeu, l’entrada és gratuïta (77 elements d’àudio, i si mireu totes les pel·lícules, en teniu per 6 hores). La resta ens podem conformar en la secció web de l’exposició Curator’s choice, on es poden escoltar o llegir les transcripcions d’una sèrie de podcasts on alguns conservadors de la British Library i altres experts convidats comenten algunes de les peces exposades més intrigants.

infern.jpg

Més a prop, concretament a València ens proposen l’exposició “Llibres a l’infern. La Biblioteca de la Universitat de València, 1939” (fins el 30 de març):

L’exposició “presenta cent vuitanta-set llibres, tres manuscrits i tres dibuixos infantils. Majoritàriament, es tracta d’obres confiscades després de la guerra civil a centres i domicilis d’organitzacions i persones que havien defensat la República. Aquests materials es van dipositar a la Biblioteca de la Universitat atesa la seua condició de biblioteca provincial. La falta de registres documentals no permet precisar qui va realitzar aquestes requises i tampoc conèixer la seua magnitud.
Per a atendre possibles reclamacions, els llibres es van emmagatzemar durant un llarg temps a l’anomenat infern, un recinte que rebia aquest nom –comú a les biblioteques– pel caràcter pecaminós de les obres i, sobretot, pel qualificatiu de “rojos” dels seus propietaris.” [Extracte de la guia de l’exposició].

llibresprohibits.jpgLlibres prohibits és una exposició que apropa al públic la producció de llibres revolucionaris del primer terç del segle XX, gràcies a la recopilació que n’ha fet el dissenyador gràfic i col·leccionista Sergi Freixes, que s’ha ocupat del comissariat juntament amb Jordi Garriga“.
Es pot veure a diferents biblioteques de la xarxa de la Diputació de Barcelona. Consulteu el calendari.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Biblioteques, Exposicions i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.