Exposició: La literatura a la TV?

Podríem afirmar sense cap mena de dubte que els mitjans audiovisuals com la televisió estan i estaran sempre en deute amb el món de la creació literària.

Només cal mirar el resultat de les produccions televisives que s’han creat a partir d’obres de la literatura universal i comparar-les amb l’escassa programació actual d’espais de divulgació literària, més clarament, programes sobre llibres i autors a les televisions públiques (l’Hora del lector/TV3, Pàgina 2/TVE, Qwerty/BTV). I no diguéssim si ens fixem en les televisions privades, on la cobertura passa a ser nul·la.

De totes formes, hem de recordar alguns programes mítics d’entrevistes que han aportat molt a la difusió i el coneixement d’escriptors consagrats com, per exemple, el programa de TVE, A fondo i el de la televisió francesa Apostrophes.

tv.jpg

La Biblioteca de Lletres organitza una exposició que pretén ser una passejada per aquesta difícil relació entre el món literari i la televisió. Adaptacions de clàssics que han estat un èxit de públic i de crítica. Des d’aquest bloc, només us apropem alguns dels títols més recordats com a tast de l’exposició presencial :

Berlin Alexanderpltaz, basada en l’obra d’Alfred Döblin.

Jo, Claudi , basada en l’obra de Robert Graves.

Don Quijote de la Mancha, de Miguel de Cervantes.

Los gozos y las sombras, de Gonzalo Torrente Ballester.

Retorn a Brideshead, d’Evelyn Waugh.

Podeu veure l’exposició a les vitrines d’entrada a la Biblioteca. Tingueu present que la majoria del fons prové d’una col·lecció particular, i per tant no pot sortir en préstec.

Aquesta entrada s'ha publicat en Avisos de la biblioteca, Exposicions, Literatura i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.