Revistes espanyoles: Valoració integrada i índex de citacions

Us vàrem mencionar fa un temps en un escrit sobre els índexs d’impacte de les revistes d’humanitats, la tasca de RESH (Revistas españolas de Ciencias Sociales y Humanas) , una eina elaborada per un grup de treball del Instituto de Estudios Documentales sobre Ciencia y Tecnología (IEDCYT) que té com a base d’estudi les revistes incloses a la base de dades bibliogràfica ISOC.

Es tracta d’una eina que permet analitzar la qualitat de les revistes espanyoles de ciències socials i d’humanitats incloent un índex de citacions de l’any 1999 fins el 2003.

A partir les revistes citades a l’índex, s’accedeix a la informació bibliogràfica i es poden veure els nivells d’acompliment amb uns paràmetres fonamentals de qualitat, tant editorials com de visibilitat internacional.

La fitxa de la revista inclou informació sobre:

Bases de Dades: Bases de dades internacionals que inclouen la revista.

Índex de Valoració A+B: Valoració de la revista en funció del seu contingut científic (seguint el criteri de professors universitaris i de personal investigador de l’àrea.

Índex Impacto Medio (1999-2003): de les revistes que han constat com a mínim a 4 dels 5 índex anuals.

Criteris Latindex: 33 criteris de qualitat editorial definits pel sistema LATINDEX (se n’han d’acomplir mínim de 25).

Avaluadors Externs: Quan de manera sistemàtica els articles originals són revisats per experts externs al consell d’una revista abans de ser acceptats per a la seva publicació.

També es mesuren la periodicitat, l’obertura exterior dels consells de redacció i dels autors i la data d’actualització.

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, Recursos web, Referència, Revistes i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.