Recursos per a l’aprenentatge de l’italià

RECURSOS GENERALS

Accademia della Crusca: “l’Accademia della Crusca è uno dei principali punti di riferimento per le ricerche sulla lingua italiana”.

Istituto italiano di Cultura di Barcellona: amb l’encàrrec de promoure la llengua i la cultura italianes.

ICoN: Italian Culture on the Net

Linguaggio comunicazione: tot tipus de recursos, tant pel que fa referència a la pràctica de la llengua com aspectes més històrics i lingüístics.

Corpus COLFIS: trobareu a la vostra disposició diferents tipus de corpus.

GRAMÀTICA, CURSOS I EXERCICIS

Exercizi interattivi d’italiano: A cura di Savino Carrella: inclou tot tipus d’exercicis que intenten ajudar tant en l’aprenentatge de la llengua escrita com en la pronúncia.

Corso di dizione dell’Accademia degli attori

QUIA: shared activities: tota mena d’activitats adreçades a estudiants i professors d’italià, algunes d’elles contrastades amb altres llengües com l’anglès i l’alemany. Heu de seleccionar la subcategoria Italià. També us pot servir per a qualsevol de les subcategories.

Materiali didattici di italiano per stranieri

Grammatica italiana: Dizionario Italiano: la grammatica italiana online!

Gramàtica italiana en castellà: nivell inicial i intermedi.

Free ILUSS italiano on-line: italià de tots els nivells dirigits tant a alumnes com a professors.

SIS: sito web del gruppo di italiano del Liceo Sismondi: llengua i cultura italiana per alumnes i professors.

http://www.chass.utoronto.ca/~ngargano/: hi podreu trobar materials molt variats, des de material per confeccionar correspondència fins a exercicis de tota mena i de diferents nivells, gramàtica, verbs, etc.

Le proposizioni subordinate: pàgina dedicada exclusivament a tots els tipus de proposicions subordinades, amb explicacions i exemples.

AulaFácil: Curso de italiano: útil per a tots els nivells.

DICCIONARIS

Di Mauro: Il Dizionario della Lingua italiana: diccionari italià monolingüe.

Garzanti linguistica: podeu consultar gratuïtament el diccionari monolingüe, el e traducció italià-anglès, anglès-italià i el de traducció italià-francès, francès-italià. A més a més podeu consultar la conjugació dels verbs i dubtes lingüístics i de pronúncia. Per poder accedir a aquests recursos us heu de registrar.

Il Sabatini Coletti. Dizionario della Lingua italiana: accés al diccionari des de la plana del Corriere della Sera.

Il Grande italiano di Aldo Gabrielli: accés al dizzionari des de la plana del La Repubblica. També podeu consultar Il grande inglese de traducció italià-anglès/anglès-italià.

Virgilio.it: PAROLE. Aquest motor de cerca ofereix una secció anomenada Parole on trobareu diferents eines per millorar la llengua (diccionari, corrector, sinònims i antònims, etc.).

Dizionario italiano multimediale multilingüe di Ortografia e di Pronunzia.

Dizionario inverso della lingua italiana da Giuliano Merz.

T L I O: Tesoro della Lingua Italiana delle Origini

MATERIAL I INFORMACIÓ SOBRE CERTIFICATS OFICIALS

Certificazione dell’italiano come lingua straniera: Istituto italiano di Cultura di Barcellona.

Centro lingüístico italiano Dante Alighieri

C.E.L.I.: Certificado de Conocimiento de la Lengua Italiana.

Certificati dell’Universitatà per Stranieri di Perugia: programes de tots els certificats i continguts d’examen.

VERBS

Verbi irregolari

Verbos.org

Italian verbs: Conjugació.

Il sito del verbo

Il coniugatore dei verbi italiani

CERCADORS

Virgilio: un dels cercadors italians més coneguts.

Yahoo Italia

Ariandna

Il Trovatore

MITJANS DE COMUNICACIÓ

RAI amb la llengua italiana

RAI Educational

RAI international

Mediaset.it: des d’aquest portal teniu accés a Canale 5, Italia 1, Rete 4, Boing, Iris, Mediashopping, Media set Premium i Premium gallery.

Il Manifesto

Il Messaggero

La Stampa

L’Unità

La Reppublica

Carta quotidiano

Radio Italia

CATÀLEGS, BIBLIOTEQUES DIGITALS DE TEXTOS LITERARIS

Opac sbn.it: Istituto Centrale per il Catalogo Unico delle Biblioteche italiane e per le informazioni bibliografiche.

Biblioteca italiana: oltre 1700 opere della tradizione culturale italiana in formato digitale testuale.

Progetto Manuzio: biblioteca digital gratuïta de llibres, revistes i tesis doctorals.

Duecento: la poesia italiana dalle origini a Dante.

Decameron web: materials de tot tipus amb iInformació en el context literari, històric i cultural del Decameron.

Biblioteca del Classici italiani

Aquesta entrada s'ha publicat en diccionaris i enciclopèdies, Lingüística i llengües, Recursos web i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.