Indiana Jones i les llengües que es perden

El projecte Enduring voices de salvament de llengües en perill d’extinció, engegat fa uns mesos pel National Geographic i el Living Tongues Institute for Endangered Languages, va provocar molt d’entusiasme entre tots aquells que estimem les llengües (tot i que des d’alguns cercles es va polemitzar sobre alguns aspectes relacionats amb l’estil i les formes del projecte).

El passat gener es va estrenar al festival de Sundance un dels fruits del projecte, la pel·lícula “The Linguists”. La veritat es que fa goig veure en aquest tràiler els lingüistes talment com els Indiana Jones de les llengües:

L’objectiu del projecte Enduring voices és documentar les llengües amenaçades i evitar-ne extinció identificant les àrees més crucials on les llengües es trobin amenaçades i embarcant-se en expedicions per:

• Entendre les dimensions geogràfiques de la distribució de les llengües.
  • Determinar com la diversitat lingüística està connectada amb la biodiversitat.
  • Cridar l’atenció a nivell mundial sobre l’extinció de llengües.

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües, Notícies culturals i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.