Dictionnaire des Antiquités Grecques et Romaines

Le Dictionnaire des Antiquités Grecques et Romaines de Daremberg et Saglio (D.A.G.R.) es pot consultar en línia gràcies a la Universitat Le Mirall de Toulouse.

El famós Daremberg, com es coneix l’obra entre els estudiants i coneixedors, es correspon amb el nom del seu primer autor i creador, Charles Daremberg. Va ser publicada a Paris entre els anys 1877 i 1919 per la Librerie Hacchette.

Daremberg

El seu contingut queda clarament definit en el ampli títol i subtítol, que diu:

Dictionnaire des antiquités grecques et romaines d’après les textes et les monuments, contenant l’explications des termes, qui se rapportent aux moeurs, aux institutions, a la religión, aux arts, aux sciences, au costume, au mobilier, a la guerre, a la marine, aux métiers, aux monnaies, poids et mesures, etc., etc. etc. en general a la vie publique et privée des anciens“.

La consulta virtual ens permet preservar del seu deteriorament la vella obra en paper que tenim a la biblioteca; a més aquesta versió incorpora una eina de cerca en línia que ens permet buscar per lema i per paraula clau, millorant de manera notable el rendiment del diccionari.

Des de la pàgina del D.A.G.R., podem llegir una presentació introductòria de l’obra i veure un vídeo explanatori del “Dictionnaire Daremberg” en línia.

Aquesta entrada s'ha publicat en diccionaris i enciclopèdies, El Recurs de la setmana, Llibres electrònics, Recursos web i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.