Recercant l’Internet invisible

Des de les biblioteques no ens cansem mai de d’avisar els estudiants que per trobar informació de qualitat no n’hi ha prou cercant a Google o similars (incloent el Google Scholar).

A Internet existeixen moltes fonts d’informació en forma de bases de dades, arxius, directoris, catàlegs, etc. el contingut del qual no es mostra en els resultats d’un cercador general. És el que es coneix com la web invisible o deep web.

Si a l’hora de cercar informació ens limitem a Google o a la Viquipèdia, posem per cas, ens podem perdre informació molt valuosa i el resultat del nostre treball pot resultar seriosament empobrit.

Des de la biblioteca us oferim eines com el Recercador que us ajuda a localitzar informació de rigor, en publicacions acadèmiques referenciades en bases de dades i articles publicats a revistes electròniques.

Es tracta d’un cercador de recursos electrònics que ofereix un sol punt d’accés a diferents recursos electrònics com bases de dades, portals de revistes i revistes electròniques i permet fer cerques simultànies a diverses bases de dades a la vegada amb una única interfície de cerca.

Mitjançant El meu espai, els usuaris identificats podeu confeccionar la pròpia llista de bases de dades i revistes electròniques preferides, guardar les referències, crear alertes, etc.

A Internet hi ha multitud d’arxius, bases de dades i altres catàlegs que formarien part d’aquest Internet invisible. Afortunadament hi han moltes eines per localitzar aquest contingut. Vegeu com a mostra la següent llista:

99 Resources to Research & Mine the Invisible Web

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, El Recurs de la setmana, Recursos web, Referència, Revistes i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.