Recursos de portuguès

Aquí teniu una nova entrega de reculls de recursos per a l’aprenentatge de llengües a la xarxa, ara dedicada al portuguès. Anteriorment n’hem publicat de: català, castellà, gallec, basc, anglès i francès.

RECURSOS GENERALS

Departament de Filologia Romànica de la UB. Secció de gallec i portuguès.

Portugues.org: tota mena de recursos: gramàtica, història de la llengua, diccionaris, frases, etc.

Portal da lengua portuguesa

Português ensino a distância: aquí trobareu informacions útils tant per professorat com per estudiants de la llengua.

Tangará: Todas as musicas do Brasil: per trobar cinema, llibres o música de Brasil.

INSTITUTS, ASSOCIACIONS I ORGANISMES OFICIALS

Portugal:

Instituto Camões
Centro Virtual Camões
Ambaixada de Portugal
Fundaçao Luso-espanhola

Brasil:

Academia brasileira de Letras
APEC: Associação dos Pesquisadores e Estudantes Brasileiros na Catalunha
Centro de estudos brasileiros em Barcelona
Fundación cultural hispano-brasileña
Consulado-geral do Brasil
Associação amigos do Brasil
Itaú cultural

CURSOS, GRAMÀTIQUES I MATERIALS

Curso intoductorio de portugués

Curso de portugués

Gramática on-line

ENGOI: per practicar frases i vocabulari. Ofereix la traducció al castellà.

Orbis latinus
: ofereix una selecció de recursos sobre la història del país, la llengua i la seva gramàtica. El recurs s’ofereix en anglès. Trobareu informació tant del portuguès en general, com del portuguès de Brasil.

Babelmundo.es: Web d’exercicis amb solucionari.

Brazilian portuguese

Brazilian portuguese: presenta les diferències entre el portuguès de Portugal i el portuguès de Brasil.

PUCRS: Manual de Redaçao: molt útil per millorar la redacció de textos, dubtes més freqüents, etc. i inclou un manual de producció textual.

DICCIONARIS

Vocabulário Ortográfico da Língua Portuguesa

WordReference: diccionaris gratuïts bilingües en francès, anglès, italià, espanyol i portuguès.

Dicionário Universal da Língua Portuguesa Online
: inclou diccionari i conjugador de verbs, gramàtica i un corrector ortogràfic.

Michaelis Moderno Dicionário da Língua Portuguesa
: diccionari que inclou explicacions sobre regles d’accentuació, divisió sil·làbica, ús de majúscules, signes de puntuació, etc.

Michaelis Moderno Dicionário da Língua portuguesa: vocabulari portuguès de Brasil que ofereix també la terminologia en portuguès de Portugal.

Anglicismos on line.

VERBS

Verbos.org: podeu practicar la conjugació dels verbs de diversos idiomes, entre ells, el portuguès.

Conjugador de verbos para a língua portuguesa.

Verbs-online: des d’aquest enllaç podreu entrenar i testar els vostres coneixements de conjugació. Entre altres llengües hi ha el portuguès.

Orbis latinus: Irregular verbs: conjugació dels verbs portuguesos irregular. Plana en anglès.

CERCADORS

Aeiou
Netindex

PREMSA I MITJANS DE COMUNICACIÓ

Brasil:
O Globo
Jornal do Brasil
Folha de São Paulo
TV Brasil

Portugal:
Correio da manha
Diário de notícias
Expresso
Rádio e Televisão de Portugal

INFORMACIÓ I MATERIALS PER PREPARAR CERTIFICATS OFICIALS

Centro de Avaliação e Certificação de Português Língua Estrangeira (CAPLE – Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa): trobareu tota la informació sobre els diferents certificats existents i models d’examen.

Centro de estudos brasileiros de Barcelona: informació sobre els certificats oficials i cursos.

BIBLIOTEQUES VIRTUALS, ENCICLOPÈDIES I CORPUS

Projecto RELEITURAS: “Os melhores textos dos melhores escritores”. Selecció d’extractes d’obres de la literatura mundial en portuguès.

Projecto Vercial. Projecte de divulgació d’autors en llengua portuguesa. Inclou informació biogràfica dels autors, estudis teòrics, antologia de textos i algunes obres integrals.

O Corpus do português (Michael J. Ferreira (Georgetown Univ) / Mark Davies (Brigham Young Univ): “Este sítio permite pesquisar fácil e rapidamente mais de 45 milhões de palavras de quase 57,000 textos em português do século XIV ao século XX.”

Aquesta entrada s'ha publicat en Cursos, diccionaris i enciclopèdies, Lingüística i llengües, Recursos web i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.