La literatura adaptada a la pantalla, novetats

Recentment ens han arribat diversos manuals sobre les adaptacions d’obres literàries al cinema:

The Cambridge Companion to Literature on Screen.

Now a Major Motion Picture: film adaptations of literature and drama.

A theory of Adaptation.

Aquest tipus de manuals reflecteixen l’interès creixent per aquesta àrea d’estudi, cosa que no és d’estranyar si mirem la quantitat d’obres literàries que s’adapten al cinema. No és un fet recent, ja des dels inicis del setè art, la literatura ha servit de base de moltes creacions cinematogràfiques ( sobre això us pot interessar el capítol “Adaptation” de la Film Encyclopedia ).

Si entrem a la base de dades més popular de cinema a Internet, la IMDb, The Internet Movie Database, veurem que indexa més de 20.000 pel·lícules basades en novel·les.

La IMDb ens pot resultar útil com a font d’informació literària en relació amb el cinema i la televisió. La cerca per generes i autors literaris ha millorat molt. Podem trobar autors adaptats, autors que han escrit guions originals o que n’han adaptat d’altres autors. Permet cercar per la trama, localitzacions, frases remarcables, temes, etc.

Consulteu les múltiples possibilitats d’interrogació a la base de dades des d’aquesta pàgina d’ajuda. O directament des dels enllaços següents:

També us pot interessar la informació sobre la base de dades:
Film & Television Literature Index

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, El Recurs de la setmana, Literatura, Recursos web, Referència i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.