La literatura espanyola del s.XIX i les literatures europees

Amb motiu de la celebració els dies 22 i 24 d’octubre del “V Coloquio de la Sociedad de Literatura Española del Siglo XIX“, s’ha muntat una petita mostra bibliogràfica centrada en el tema del col·loqui d’enguany: “La Literatura Española del Siglo XIX y las literaturas europeas”.

Es mostren traduccions d’autors de la literatura europea al català i al castellà d’editorials barcelonines del moment com la Montaner y Simón, M. Maucci o La Hormiga de Oro i alguns exemplars de la col·lecció Biblioteca “Arte y Letras”.

La Sociedad de Literatura Española del Siglo XIX organitza cada tres anys a la Facultat de Filologia de la UB, un col·loqui sobre un aspecte de l’estudi de les lletres espanyoles del segle XIX.

Des de la seva fundació s’han celebrat quatre col·loquis, les actes dels quals es troben digitalitzades en el Cervantes Virtual.

Aquests són els títols dels col·loquis celebrats anteriorment:

• 1996 – Del Romanticismo al Realismo
  • 1999 – La elaboración del canon en la Literatura Española del Siglo XIX
  • 2002 – Lectora, heroína, autora (la mujer en la Literatura Española del Siglo XIX)
  • 2005 – La Literatura Española del Siglo XIX y las artes

Podeu veure la mostra a les vitrines d’entrada a la Biblioteca.

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.