Poesia i guerra

La Universitat d’Oxford ha posat a disposició de tothom un arxiu digital sobre poesia a la Primera Guerra Mundial: The First World War Poetry Digital Archive, un dipòsit digital amb més de 4000 fitxers de text, imatges, àudio, i vídeo.

World War Poetry Archive

La part central de l’arxiu la configuren els principals poetes d’aquest període. De moment els poetes inclosos són: Wilfred Owen, Isaac Rosenberg, Robert Graves, Vera Brittain, Roland Leighton i Edward Thomas, però se n’afegiran més; els propers seran: Edmund Blunden, David Jones, Ivor Gurney, i Siegfried Sassoon. Es poden veure manuscrits de poemes, cartes, fotografies, documents oficials, etc.

Aquest projecte ha estat possible gràcies a una subvenció del govern britànic a través del Joint Information Systems Committee, i és part d’una iniciativa més àmplia per digitalitzar l’important patrimoni de la Gran Bretanya. Entre les entitats que recolzen aquest projecte hi ha l’Imperial War Museum, la Bodleian Library, la British Library, la National Library of Wales, The National Archives, University of Buffalo i la Berg Collection de New York.

Aquest apartat es complementa amb un altre impressionant arxiu d’objectes d’interès d’aquest període, The Great War Archive. Aquest arxiu es va proposar recollir i ajuntar material relacionat amb la Primera Guerra Mundial en mans de particulars amb la finalitat d’ajudar a mantenir viva la memòria de la guerra i fer-nos el càrrec de l’impacte que aquesta va tenir en la gent corrent.

Per fer-vos una idea del seu contingut, no us ho perdeu The Editor’s Pick blog, on es comenten els materials més curiosos que s’han incorporat al The Great War Archive.

[Via: Intute]

Aquesta entrada s'ha publicat en El Recurs de la setmana, Literatura, Recursos web i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Poesia i guerra

1. Sàlvia ha dit:

Gràcies per la informació, és molt interessant.

2. Retroenllaç: Archivo digital de Poesía de la Primera Guerra Mundial | Actualidad Literatura

3. blocdelletres ha dit:

Encantats que t’agrade, Sàlvia; i felicitats pel vostre bloc, que no coneixíem.