Destacats de la setmana

europeanna

Europeana, la biblioteca digital europea creada amb la intenció de fer els recursos culturals i científics europeus accessibles per a tothom, es va inaugurar ahir.
Es poden trobar imatges, text, vídeo o so. La interfície de consulta es troba disponible també en català, malgrat que es va poder comprovar ben poca cosa per trobar-se col·lapsada durant la major part del dia.

Paper de Vidre

Ja està disponible el darrer número de Paper de Vidre, el que fa 50 des del naixement de la revista i que dediquen a la carta, en especial als escriptors Mercè Rodoreda i Joan Sales, dels quals ara s’edita l’epistolari: Cartes completes (Club Editor).

literaturas.com

Literaturas.com, Revista Literaria Independiente de los Nuevos Tiempos:
Publica al seu número de novembre una entrevista a Manuel Gil y Francisco Javier Jiménez, els autors del llibre El nuevo paradigma del sector del libro, i a Jorge Edwards sobre La casa de Dostoievski (Premio Iberoamericano Planeta-Casamérica).

3alacarta

3alacarta, l’arxiu de vídeos de TV3 que fins fa poc era de pagament s’ha obert ara gratuïtament:
“El servei de vídeos de Televisió de Catalunya, el 3alacarta, passa a ser gratuït a partir d’ara. Això significa que tothom qui vulgui, i sense cap tipus de cost, podrà consultar els més de 75.000 vídeos (on demand) que ja inclou aquest servei, un nombre que augmenta dia a dia”. [Interactiva.cat]

Aquesta entrada s'ha publicat en Biblioteques, Literatura, Recursos web, Referència, Revistes i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.