Territori lector: Gastón

Amb Gastón potser heu compartit algun cop la taula d’estudi, o l’heu vist estudiant per la Biblioteca amb el seu MacBook. Deixem que el nostre convidat d’avui es presenti ell mateix:

Gaston OmarEm dic Gastón Omar Oberti Oddi, tinc 26 anys i sóc estudiant de la Universitat de Barcelona. Vaig néixer a l’Argentina, per això vaig fer el meu primer any d’universitat en aquell país. La carrera que vaig començar va ser Traducció d’Anglès, però de seguida ens vam traslladar a Espanya i aquí em van convalidar el que havia fet a l’Argentina per assignatures de la Llicenciatura en Filologia Anglesa, una carrera que no existeix al meu país d’origen.

Quins han estat els teus estudis a Espanya?

Vaig estudiar la llicenciatura a la Universitat de Jaén. Des que era petit he estudiat anglès, a més a més, a la carrera em va cridar molt l’atenció la teoria literària.

Quan vaig acabar els meus estudis de grau, vaig decidir continuar amb els estudis de tercer cicle. Així, vaig fer els cursos de doctorat a la Universitat de Jaén. Però, necessitava un canvi a la meva vida personal i també a l’acadèmica, doncs, vaig decidir continuar els estudis a la UB.

Què et va empènyer a triar la Universitat de Barcelona?

Vaig triar aquesta universitat i aquesta ciutat per moltes raons. En primer lloc, volia viure en una ciutat més gran amb més oportunitats d’oci, culturals, acadèmiques, etc. En segon lloc, vaig triar aquesta casa perquè coneixia el que seria el meu director de treball de recerca, el Dr. Rodrigo Andrés González i volia que ell em dirigís la tesi de llicenciatura.

La meva intenció era continuar la recerca al voltant de la literatura gai contemporània escrita en llengua anglesa. Finalment, em van convalidar els cursos de doctorat i em vaig matricular al màster: Construcció i Representació d’Identitats Culturals dins l’especialitat Estudis de Parla Anglesa. Vaig fer algunes assignatures del màster i finalment vaig acabar el treball de recerca que dóna accés a la tesi doctoral.

Aquest treball de recerca el vaig escriure sobre l’anàlisi d’una novel·la autobiogràfica de l’escriptor americà Edmund White. Els temes amb els quals he estat treballant han estat: els límits de l’autobiografia (escriptor vs. narrador), l’escriptura de supervivència (el narrador té la SIDA i molts del seus contemporanis també la pateixen i acaben morint, però no ell) i la malenconia del narrador des d’un punt de vist freudià i de gènere.

Quins estudis que estàs cursant actualment?

Actualment, he pres la decisió de descansar una mica del món acadèmic (és a dir, de la investigació) i he començat un altre màster, però per a ser professor d’espanyol per estrangers (Màster Expert en Espanyol com a Llengua Estrangera en Àmbits Professionals). Em trobo molt còmode en aquest nou màster i, a més a més, tindré una nova sortida professional amb aquests estudis. De totes maneres, com que no vull deixar la recerca, tinc la intenció de continuar amb la tesi més endavant.

Quina ha estat la teva activitat darrerament a la Biblioteca?

Psychic life of powerLa veritat és que no recordo quin va ser l’últim llibre que vaig demanar en préstec a la biblioteca, però segur que tenia a veure amb el meu treball de recerca que vaig acabar fa un mes. Vaig demanar en préstec interbibliotecari un llibre de la Judith Butler que va ser fonamental per al meu assaig, hi havia un capítol sobre la relació entre la formació del gènere (i també de la sexualitat) i la malenconia, es diu The Psychic Life of Power. Theories in Subjection (1997).

També he demanat articles a altres universitats espanyoles i he treballat amb la base de dades MLA per buscar articles sobre l’Edmund White. Ara estic consultant llibres que parlen sobre el gènere del substantiu en castellà ja que he triat aquest tema per a un dels treballs que he de fer pel nou màster.

Per plaer estic llegint The Married Man de l’Edmund White (en anglès) i La Clau Gaudí, d’Esteban Martín i Andreu Carranza, aquest últim ha estat un regal perquè no és el tipus de llibre que jo normalment llegiria, però em va molt bé per practicar català.

Quins web visites habitualment o ens pots recomanar?

En relació amb les webs que visito normalment, he de dir que solc llegir els diaris per Internet, especialment El País i Clarín (de l’Argentina). Utilitzo el Facebook per estar en contacte amb els meus companys de màster. També miro sèries de televisió (ja que per elecció no tinc televisió a casa meva) per YouTube o altres pàgines. Moltes gràcies!

Gràcies a tu, Gastón. Ens veiem per la biblioteca!

Aquesta entrada s'ha publicat en Literatura, Territori lector i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Territori lector: Gastón

1. david ha dit:

hey… como puedo conectarme con Gastón? desde ya gracias…

2. blocdelletres ha dit:

Ei… David, intentaremos ponerte en contacto con Gastón. Me alegro de poder ayudaros 🙂
    Saludos.