L’altra Rodoreda

arodVam començar l’any 2008 al bloc amb l’anunci de la celebració de l’Any Rodoreda, una iniciativa de la Fundació Mercè Rodoreda (IEC), la Institució de les Lletres Catalanes i l’Institut Ramon Llull.

El darrer esdeveniment destacat és una mostra de l’obra pictòrica de l’escriptora L’altra Rodoreda. Pintures & Collages, que es va inaugurar ahir i es podrà visitar fins l’1 de febrer del 2009 a La Pedrera. L’entrada és gratuïta.

“La mostra presenta una trentena de pintures i collages, la majoria inèdites, que Mercè Rodoreda va realitzar durant els anys cinquanta, quan la seva dedicació era plena a les arts plàstiques, abans d’iniciar la represa literària. […] es pot visitar de dilluns a diumenge de 10 a 20h. Excepte els dies 25 i 26 de desembre i 1 i 6 de gener de 2009, que restarà tancada.” [gencat.cat].

Bibliografia sobre l’obra plàstica de Mercè Rodoreda:

Ibarz, Mercè. Exile and reconstruction : Mercè Rodoreda and visual art in the 1950s. The Anglo-Catalan Society, 2008 (University of Birmingham)

L’Obra pictòrica de Mercè Rodoreda : catàleg. Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura, 1991

Article: Mercè Ibarz. Rodoreda plàstica. L’altra obra sobre paper. Article traduït al català de: Mercè Rodoreda : una poética de la memoria.

Més articles sobre la Mercè Rodoreda pintora a la base de dades Traces.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions, Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.