Sumaris de revistes a ticTOCs

tictocs

TicTOCs – the journal tables of contents service és un servei gratuït que ens presenta els sumaris més recents d’unes 11.000 revistes acadèmiques. És una molt bona eina per mantenir-nos al dia sobre el que es publica a nivell internacional.

Amb ticTOCs, un cop localitzada la revista que ens interessa (cercant per títol, tema o editor), podem consultar el darrer sumari i connectar-hi amb el text complet, en el cas que aquest estigui en accés obert o si tenim subscripció a la revista.

Llavors tenim l’opció tan agraïda de subscriure’ns als sumaris via rss (directament al Google Reader i a Bloglines) o desar els sumaris seleccionats a l’espai personal MyTOCs, per veure’ls en sessions posteriors. A més a més és possible importar les citacions dels articles a RefWorks.

Així per exemple, és com veiem en versió abreujada el sumari de la revista Symposium:

symposium

El Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC) manté una base de dades de sumaris electrònics que inclou les taules de continguts de bona part de les revistes subscrites per qualsevol de les institucions membres del CCUC.
Ofereix la possibilitat de subscriure’s als sumaris de qualsevol de les revistes i rebre el nou sumari per correu electrònic automàticament (restringit als usuaris de les institucions membres).

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, Lingüística i llengües, Literatura, Recursos web, Referència, Revistes i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Sumaris de revistes a ticTOCs

1. Pilar Martinez ha dit:

Impressionant, companys, i tot es fa molt ràpid (anar al text complet, guardar la referència al RefWorks…). Només cal que creixi el nombre de publicacions. Difondrem el lloc al nostre bloc, al twitter i a tot arreu. .