Nadal negre

Per fer una mica de contrast amb la lluentor d’aquests dies, hem pensat d’endinsar-nos al fons de novel·la negra, policíaca i d’intriga que tenim a la biblioteca. Més endavant publicarem una llista d’enllaços web.

NOVEL·LA NEGRA I POLICÍACA

Alguns autors del gènere:

Benjamin Black | Andrea Camilleri | Raymond Chandler | Agatha Christie | Arthur Conan Doyle | Francisco González Ledesma | Sue Grafton | Grahan Greene | Batya Gur | Dashiell Hammett | Patricia Highsmith | P.D. James | Stieg Larsson | Donna Leon | Gaston Leroux | Henning Mankell | Petros Màrkaris | Andreu Martín | Fernando Martínez Laínez | Edgar Allan Poe | George Simenon | José Carlos Somoza | Manuel Vázquez Montalbán

Algunes lectures sobre el gènere negre:

Brunsdale, Mitzi. Gumshoes : a dictionary of fictional detectives. Westport (Conn.) : Greenwood Press, 2006.

Coma, Javier. Temes i autors de la novel·la negra : de la Série Noire a La Cua de palla. Barcelona : Edicions 62, 1994.

Coma, Javier. Diccionari de la novel·la negra nord-americana. Barcelona : Edicions 62, 1985. També en castellà.

Coma, Javier. La Novela negra : Historia de la aplicación del realismo crítico a la novela policíaca norteamericana. Barcelona : El Viejo Topo, (S.a.: 1980).

Bang!! : la novel·la negra a l’escola / Ramon Bassa i Martín… [et al.] ; il·lustracions: Jaume Garcias. Palma de Mallorca : Direcció General d’Educació. Conselleria de Cultura, Educació i Esports : Moll, 1991.

Manuscrito criminal : reflexiones sobre la novela y cine negro. Salamanca : Librería Cervantes, 2006.

Nusser, Peter. Der Kriminalroman. Stuttgart : Metzler, 1992.

Resina, Joan Ramon. El Cádaver en la cocina : la novela criminal en la cultura del desencanto. Barcelona : Anthropos, 1997.

Vázquez de Parga, Salvador. De la novela policiaca a la novela negra : los mitos de la novela criminal. Barcelona : Plaza & Janés, 1986.

Sousa, Maria Leonor Machado de. A Literatura “negra” ou “de terror” em Portugal : séculos XVIII e XIX. Lisboa : Editorial Novaera, 1978.

Cerca al catàleg per veure la llista completa (a Lletres).

• El suplement Cultura|s de La Vanguardia (17-12-2008) ressenya el darrer llibre de Petros Márkaris. Defensa cerrada i adjunta unes recomanacions de novel·la d’intriga, policíaca i best-sellers.

Aquesta entrada s'ha publicat en Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Nadal negre

1. Retroenllaç: Recursos web sobre novel·la negra « Bloc de Lletres