Dels Dossiers electrònics al Campus virtual

Reproduïm a continuació l’apunt que sobre el Campus virtual van publicar els companys del Bloc de Bellvitge:

Logo Campus Virtual de la UB

Els Dossiers Electrònics són una prestatgeria virtual que serveix de complement al professorat de la nostra universitat en la seva tasca docent. Des de la seva creació han assolit un gran èxit entre professors i alumnes com ho proven les seves xifres d’ús: més de 8.000 dossiers oberts amb prop d’un quart de milió de documents publicats.

Tanmateix, des d’aquest mateix curs 2008-2009, ha entrat en funcionament – de manera paral·lela – la nova plataforma virtual que els haurà de substituir de manera definitiva a partir del proper curs: el Campus Virtual de la UB. Aquest Campus, basat en el programari lliure Moodle, ofereix moltes possibilitats addicionals i està més orientat a satisfer les necessitats que sorgeixen amb el nou model d’ensenyament superior de Bolonya.

Malgrat que els Dossiers es mantindran actius la resta del present curs, molts professors han fet, o s’estan preparant per a fer, la migració a la nova plataforma. Arribats a aquest punt, es presenta una necessitat fonamental: transferir els continguts del dossier a l’espai creat al nou Campus. Aquesta necessitat sovint es tradueix en una demanda d’informació al Punt de Suport a la Docència (PSD) de la nostra biblioteca. Per aquest motiu hem preparat un breu manual que explica, de manera visual, com fer-ho.

Es tracta d’un manual bàsic que pretén donar resposta a les que – segons hem vist – són les necessitats més habituals del nostre professorat i deixa per tant a banda, altres possibilitats com serien la transferència selectiva de continguts o la migració d’exercicis en línia o de sèries d’imatges.

Podeu visualitzar el manual o bé descarregar-lo en format PDF.

Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos web i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.