Els dietaris alemanys de Samuel Beckett

‘Beckett in Hamburg 1936’

Memo BookL’escriptor irlandès Samuel Beckett (1906-1989) va viatjar sovint a Alemanya i era un bon coneixedor d’aquesta cultura. Del viatge que va fer-hi entre els anys 1936 i 1937 se’n conserven els dietaris on va escriure les seves  observacions i reflexions, i que es coneixen com els ‘German diaries’.

A partir del capítol corresponent a Hamburg, s’ha muntat l’exposició virtual ‘Beckett in Hamburg 1936’, una  mostra que ressegueix les passes de l’escriptor durant les nou setmanes que va estar-se en aquesta ciutat (del 2 d’octubre al 4 de desembre de 1936). En marxar, Beckett va visitar 18 ciutats més abans de sortir d’Alemanya l’1 d’abril de 1937.

La mostra, il·lustrada amb fotografies de l’època, es pot seguir en alemany i anglès. Conté extractes de les anotacions del dietari i ens permet reconstruir amb molt detall les seves passes per la ciutat. Fins i tot podem arribar a saber què va menjar, on i amb qui; quins llibres va llegir, fullejar o comprar; els museus que va visitar; la gent amb qui es va relacionar; les seves impressions sobre la situació del país i la seva gent…

Beckett was here

L’origen de l’exposició (que es va poder veure a la Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky (2006-2007), la trobem al llibret que va editar Roswitha Quadflieg en una edició única de 150 còpies, amb el títol de ‘Alles del kommt de l’auf viel tan’ (Raamin-Presse, Hamburg 2003) i d’un altre text que es va publicar amb motiu del seu 100è aniversari: Beckett was here: Hamburg im Tagebuch Samuel Becketts von 1936 (Hoffmann und Campe Verlag, Hamburg 2006).

Enllaços d’interès:

[Gràcies a una piulada del Mark RSB Thwaite]

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Literatura, Recursos web i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.