La correspondència de mossèn Alcover

L’Editorial Moll acaba de publicar en CD-ROM l’Epistolari d’Antoni M. Alcover (1880-1931), a cura de la professora de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona Maria Pilar Perea.

Epistolari d'Antoni M. Alcover

Aquesta edició en cd conté, en paraules de l’editor, “la transcripció de l’extensa col·lecció epistolar, que, juntament amb tot el patrimoni intel·lectual del dialectòleg manacorí, es conserva actualment a l’Arxiu del Regne de Mallorca. Es tracta de l’edició íntegra del conjunt de cartes que va rebre entre els anys 1880 i 1931.”
[Més informació a Vilaweb]

D’altra banda, aquest dilluns 9 de març, es presentaran a la UB els dietaris d’Irene Rocas: Esplais de la meva llarga vida Dietaris (1861-1947) i Epistolari Alcover-Rocas (1911-1926), una edició a càrrec també de Maria Pilar Perea i de Jordi Curbet Hereu. L’obra ha estat editada en format CD-ROM per l’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Palafrugell (2008).

La presentació es farà a les 18h., a l’aula 0.1 de l’Edifici Josep Carner (Aribau, 2) de la Facultat de Filologia.

[Més informació al Comunicacions UB]

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a La correspondència de mossèn Alcover

1. puigmalet ha dit:

Us heu avançat al Gazo. Així m’agrada. Tinc preparat el meu apunt sobre aquest epistolari per al dilluns.

Avançament editorial del final del meu escrit: “No deixa de ser paradoxal que les relacions epistolars de fa un segle es puguin conservar probablement amb més facilitat que els seus equivalents actuals: missatges de correu electrònic, SMS i d’altres formes de comunicació tan ràpides i efectives com efímeres.”

En un segle el saber ha avançat i s’ha difós una barbaritat, però en certs aspectes, hem reculat. ¿No us sembla?

2. blocdelletres ha dit:

Ei, gràcies per la primícia! És cert que la preservació d’aquest tipus de comunicacions és un tema que suposa molts reptes. Algunes biblioteques estan movent fitxa, com per exemple la British Library:

“First conference on Digital Lives to be held at the British Library, 9-11 February, 2009:
    The conference will address how libraries and archives can help all people whose lives are becoming increasingly digital – particularly academics – to secure, preserve and organise their personal archives of digital photographs, documents, correspondence and multimedia, for themselves and their families.” http://snipurl.com/d7mzn

I també al 2007: First ever national email archive to be created: