Biblioteca virtual: Bivio

Bivio
Bivio és una biblioteca virtual de textos i imatges de l’humanisme i del renaixement.

El material disponible consisteix en una selecció de textos històrics, filosòfics, artístics i filològics en les seves edicions i traduccions més significatives.

El contingut és cercable de manera simple per paraula clau i amb opcions avançades que permeten restringir la cerca per diferents conceptes. També es pot navegar per l’índex d’autors.

La consulta des de l’apartat ‘Percorsi ‘ inclou les ‘Proposte di lettura‘ on s’accedeix als textos a partir d’unes subdivisions temàtiques;  ‘Citazioni‘ aporta una llista alfabètica d’autors i obres citades a les obres de la col·lecció i a secció ‘Immagini‘ trobarem les imatges més significatives del fons ordenades en base al seu significat.

Periòdicament s’hi van afegint nous textos. La darrera incorporació (15 d’abril): Le cose fiorentine de Francesco Guicciardini.

És un projecte realitzat per Signum (Centro di ricerche informatiche per le discipline umanistiche, Pisa) i l’INSR (Istituto Nazionale di Studi sul Rinascimento, Firenze) amb la col·laboració entre d’altres del Departament d’història de la Universitat de Harvard.

Aquesta entrada s'ha publicat en El Recurs de la setmana, Lingüística i llengües, Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.