XI Festival de Cinema Jueu de Barcelona

Festival de cinema jueu de Barcelona 2009
Aquest dissabte 30 de maig comencen les projeccions del Festival de Cinema Jueu de Barcelona, que aquest any té com a lema el concepte ‘Nexes’:
“Els nexes entesos com a vincles afectius, com a llaços que uneixen moralment les persones tot salvant prejudicis històrics, ètnics i espirituals, com a punts de trobada entre els pobles que conformen la diversitat cultural de la humanitat.”

Hem de destacar la projecció del documental sobre l’escriptor Amos Oz, del director grec Stelios Charalampopoulos. El documental, que es titula concisament ‘Amos Oz’, és un retrat íntim de l’aclamat autor israelià.

Del programa:

AMOS OZ. Grècia 2008 / Stelios Charalampopoulos / 52 min. / Beta SP / Documental / V.O.S.E. / Estrena a Espanya.
El director grec Stelios Charalampopoulos ha realitzat un retrat artesanal, atractiu i intimista de l’iconoclasta i elogiat escriptor israelià Amos Oz. Rodat a Arad, Jerusalem i Salònica (Grècia), el documental investiga les arrels d’Amos Oz, la seva infantesa, l’adolescència al kibbutz on va conèixer la seva esposa, única editora de les seves obres, i les tragèdies familiars, inclòs el suïcidi de la seva mare, que l’han dut a narrar sagues. Aquest commovedor documental permet que l’espectador penetri en el pensament d’un dels més eloqüents defensors de la coexistència i del procés de pau al Pròxim Orient.
(Divendres 5 de Juny – 19.30 h.  – Institut Francès).

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Literatura i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.