Escriptores republicanes

Escriptores republicanes: Gènere i modernitat a la Catalunya Contemporània és un “espai virtual dedicat a les dones que van tenir una o altra presència pública en el món cultural i literari de la Catalunya de preguerra, i en especial a Barcelona entre 1925 i 1936”. És un projecte realitzat pel Grup d’Estudis de Literatura Catalana Contemporània (GELCC) de la Universitat Autònoma de Barcelona.

L’espai inclou les novel·listes següents:

Rosa M. Arquimbau | Aurora Bertrana | Elvira Augusta Levi | Carme Montoriol | Anna Murià | Mercè Rodoreda | Maria Teresa Vernet.

De cada autora hi trobarem informació general (pseudònims, gèneres, fons documentals); obra editada; obra inèdita; textos publicats a la premsa i altres.

Hi conté més informació dins l’apartat Altres autores on s’inclouen: escriptores destacades en diversos gèneres; autores més grans o d’altres àmbits geogràfics; autores de producció en llengua espanyola i autores menys conegudes.

Resulta molt útil la Llista de publicacions buidades d’on s’han extret les referències dels textos publicats a la premsa per les autores dels anys vint i trenta. A la llista podem veure el nom i els anys consultats de les publicacions.

Es pot ampliar la informació amb els continguts de les ponències del congrés Gènere i Modernitat a la Catalunya Contemporània (2007), amb enllaços als texts complets.

Portal TracesAquest web forma part del Portal Traces, un portal de literatura catalana en xarxa, que també inclou els recursos següents:

La base de dades bibliogràfica Traces.

Concepcions i discursos sobre la Modernitat en la literatura catalana dels segles XIX i XX.

Història i crítica de la narrativa catalana contemporània.

Imatges i paraules de Pere Calders: una invasió subtil.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, El Recurs de la setmana, Literatura, Recursos web i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.