Exemplar: words in context

No tenim massa ocasions de parlar-vos des d’aquí d’Springer, un dels principals editors de revistes i llibres de ciència, tecnologia i medicina. Però hem trobat interessant aquesta nova eina lingüística: Exemplar: words in context, que ofereix Springer en col·laboració amb el Centre for Biomedical and Health Linguistics.

Quan introduïm un terme específic, Exemplar ens recupera una llista de resultats, mostrant on i com s’utilitza aquest terme en el conjunt de les aproximadament 1.900 revistes d’aquest editor. És, al mateix temps que un recurs promocional del seu fons de revistes, una eina que pot ajudar els autors (i als traductors, documentalistes, etc.) en l’ús i l’estandarització de la terminologia científica.

exemplarspringer

Realitzada la cerca, la columna de l’esquerra ens mostra diferents dades relacionades amb l’ús del terme en qüestió: Un gràfic cronològic que parteix de l’any de l’article on hi apareix per primer cop, les principals àrees temàtiques en les quals s’utilitza, la llista dels països amb la concentració més alta d’articles publicats, i les revistes on s’ha utilitzat més. A la part central veureu el terme en el context de les frases trobades a la base de dades. Clicant-hi a sobre podrem accedir directament a l’article escollit.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en El Recurs de la setmana, Lingüística i llengües, Recursos web, Revistes i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.