Jaume Pòrtulas, Premi Nacional de Literatura

Estem exultants amb la notícia de la concessió del Premi Nacional de Literatura de la Generalitat al catedràtic de Filologia Grega de la Universitat de Barcelona Jaume Pòrtulas, atorgat per la seva obra ‘Introducció a la Ilíada: Homer entre la història i la llegenda‘.

Podeu llegir la ressenya que vam fer al bloc d’aquest llibre com a novetat destacada.

Introducció a la Iliada

De la pàgina del Departament de Filologia Grega:

Jaume Pòrtulas (Barcelona 1949) és catedràtic de Filologia Grega a la Universitat de Barcelona des de 1992. Ha treballat sobre el món grec arcaic (Píndar, Arquíloc; darrerament, també Homer), tragèdia (Eurípides, sobretot) i sobre temes de tradició clàssica a Catalunya. Autor d’una Lectura de Píndar (Barcelona, Curial, 1977) i co-autor (amb C. Miralles) de Archilochus and the Iambic Poetry (Roma, Ateneo, 1983) i The Poetry of Hipponax (Roma, Ateneo, 1988). Ha dirigit, entre 1990 i 2006, onze Tesis doctorals. Conferenciant a la Fondation Hardt de Ginebra (1984). Des de 2001, és membre del Consell directiu de la Fundació Bernat Metge. Membre de l’Aula Carles Riba de la Universitat de Barcelona. Entre 2000 i 2006 fou President de la Societat Catalana d’Estudis Clàssics (filial de l’Institut d’Estudis Catalans).

Aquesta entrada s'ha publicat en Literatura, Notícies culturals i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.