Completat el projecte Còdex Sinaiticus

codex sinaiticus

Us hem anat informant més o menys puntualment sobre el projecte per posar a la xarxa el Còdex Sinaiticus, la bíblia cristiana més antiga que es conserva.

Gràcies a l’esforç de les biblioteques que en tenien diferents fragments (British Library, Biblioteca de la Universitat de Leipzig, Monestir de Santa Caterina (Mont Sinaí), Biblioteca Nacional de Rússia), ara ja es troben accessibles per a tothom les 800 pàgines salvades del Còdex Sinaiticus:

Per a celebrar-ho la British Library ha organitzat una exposició “From Parchment to Pixel: The Virtual reunification of Codex Sinaiticus” (6 de juliol al 7 de setembre 2009) on es poden veure per primer cop els dos volums del còdex custodiats per la British Library, i un congrés acadèmic ‘Codex Sinaiticus: text, Bible, book’ (6-7 de juliol).

Aquesta entrada s'ha publicat en Literatura, Llibres electrònics, Recursos web i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.