Historical Thesaurus of the OED

Oxford historical thesaurusL’Historical Thesaurus of the Oxford English Dictionary, que sortirà publicat aquesta tardor, és el primer diccionari de la seva mena mai compilat. Com ens expliquen els seus editors de l’Oxford University Press, es basa en les definicions de l’Oxford English Dictionary i serà el tresor lexicogràfic més gran al món, cobrint més de 920.000 paraules i els seus significats des de l’anglès antic fins a l’actual.

El diari Avui ens informava fa uns pocs dies (15.07.09) d’aquest projecte, que va iniciar fa 44 anys Michael Samuels, professor de llengua anglesa de la Universitat de Glasgow.

A la pàgina: ‘Historical Thesaurus of English’ podeu ampliar la informació sobre el projecte i consultar-hi una versió reduïda del tesaurus.

Trets remarcables del diccionari segons la descripció dels editors:

♦ Els sinònims porten la data enregistrada del seu primer ús, per ordre cronològic començant pel més antic.

♦ Arranjament temàtic dels termes, amb els sinònims i els termes relacionats formant una jerarquia semàntica.

♦ Índex exhaustiu que permet remetre a gairebé un milió de paraules i significats.

El diari anglès The Times assenyala en un article (6 de juliol 2009), ‘After a 44-year labour of love, world’s biggest thesaurus is born’ la importància d’aquesta monumental obra, que es connectarà en línia amb l’Oxford English Dictionary, però encara no s’ha determinat una data en concret.

Aquesta entrada s'ha publicat en diccionaris i enciclopèdies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Historical Thesaurus of the OED

1. Puigmalet ha dit:

Mare meva, i tot això en només dos volums. Això sí, 4.448 pàgines.

El vindrem a consultar a la biblioteca.

2. Retroenllaç: Novetats de diccionaris d’anglès (OED) | Bloc de Lletres