Los pasos perdidos de Shakespeare

La nostra companya Esther, que aquests dies es troba convalescent a casa, ens ha enviat aquesta recomanació literària amb uns enllaços sobre el tema que tracta el llibre. Aprofitem per desitjar-li que es recuperi molt aviat.

Los pasos perdidos de Shakespeare
BASSO, Carlos. Los pasos perdidos de Shakespeare. Barcelona: Destino, 2008.

Aquesta novel·la reprèn el tema tan tractat en la crítica literària sobre la identitat de William Shakespeare i l’autoria de les seves obres. En aquest cas es defensa com el veritable autor de les obres de Shakespeare a Francis Bacon.

La història comença en un hotel de Londres on es troben Arthur Conan Doyle, Jules Verne i John Bell, el metge i antic professor d’A. Conan Doyle, el mateix que el va inspirar per donar vida a la figura de Sherlock Homes. La novel·la es va desenvolupant en un escenari que retrata molt bé l’Anglaterra victoriana i les tensions polítiques europees a partir dels personatges i de l’ambient d’intriga que es manté fins al final de la novel·la.

L’autor també aprofita l’espai literari per presentar-nos altres personatges rellevants en branques com la literatura o la ciència, com per exemple Newton, Houdini, Bram Stocker o Tolkien. Una de les peculiaritats de la novel·la és el fet de donar vida a aquests autors que tant ens han donat i entretingut i que mai els ho podrem agrair del tot.

Sobre Carlos Basso:
Nascut a Santiago de Chile en 1972. És periodista. Ha treballat en diferents mitjans de comunicació i també s’ha dedicat a la docència universitària. Algunes de les seves obres són: Los enigmas del caso Matute Johns (2001), De Sarajevo a Nueva York. Breve historia del terrorismo (2001) y El último secreto de Colonia, Dignidad, la desaparición de Boris Weisfeiler (2002). Amb aquesta novel·la l’autor s’estrena en el gènere novel·lesc.

Pàgina web de l’autor: http://www.carlosbasso.cl/

Enllaços web a l’entorn de l’autoria de les obres de Shakespeare:

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Literatura, Ressenyes i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.